اجتماعیسیاسی

یونیسف: 4 میلیون کودک در سودان از سوء تغذیه رنج می‌برند

معاون نماینده یونیسف در سودان اعلام کرد که حدود 4 میلیون کودک در سودان از سوء تغذیه رنج می برند که شدت آن در میان 750 هزار کودک، بیشتر است.

میدل ایست نیوز: ماری ایگلتون، معاون نماینده یونیسف در سودان اعلام کرد که حدود 4 میلیون کودک در سودان از سوء تغذیه رنج می برند که شدت آن در میان 750 هزار کودک، بیشتر است.

به گزارش «الجزیره» پیش از این یونیسف نسبت به تخریب تقریبا کامل زیرساخت های سودان و حملات به نهادهای انسان دوستانه و غارت انبارهای این سازمان ها، که 7.4 میلیون کودک را از آب آشامیدنی پاک محروم کرد، هشدار داده بود.

این سازمان همچنین هشدار داد که بیش از 3.5 میلیون کودک در معرض بیماری هایی از جمله وبا که در ماه های اخیر جان ده ها نفر را گرفت، قرار دارند.

یونیسف در سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که 14 میلیون کودک سودانی به حمایت های انسان دوستانه فوری نیاز دارند.

از طرفی دیگر کلر نیکولت رئیس تیم واکنش اظطراری پزشکان بدون مرز در سودان نسبت به شرایط آوارگان در سودان اعلام نارضایتی کرد و گفت که برآورد ما این است که دست کم در هر دو ساعت یک کودک در اردوگاه جان خود را از دست می دهد.

نیکولت خاطرنشان کرد که این امکان وجود دارد که کودکانی که از سوء تغذیه شدید رنج می برند، در صورت عدم درمان، طی 3 تا 6 هفته جان خود را از دست بدهند.

پیش از این سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ داخلی در سودان، حدود 7.7 میلیون نفر در داخل و خارج این کشور آواره شدند.

گفتنی است سودان از 15 آوریل 2023 شاهد جنگی خونین بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا