اقتصادی

مذاکرات بغداد با مالت درباره انتقال کالاهای عراقی به اروپا

وزیر خارجه مالت تاکید کرد که کشورش آماده است تا دروازه انتقال کالاهای عراقی به بازارهای اروپا باشد.

میدل ایست نیوز:  وزارت بازرگانی عراق در بیانیه ای اعلام کرد اثیر الغریری وزیر بازرگانی عراق و یان بورگ وزیر امور خارجه و تجارت مالت در حاشیه سیزدهمین کنفرانس سازمان تجارت جهانی در ابوظبی دیدار و پیرامون آغاز افق های همکاری جدید اقتصادی و تجاری در حوزه های مختلف رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزیر تجارت عراق به دستورات دولت در راستای توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری در تمام مراحل با کشورهای جهان اشاره و بر تمایل به ایجاد چارچوب های جدید همکاری اقتصادی و تجاری و افزایش حجم مبادلات تجاری با کشور مالت در راستای منافع مشترک تاکید کرد.

الغریری همچنین بر ضرورت تلاش برای فعال سازی کمیته مشترک بین عراق و مالت که در توافقنامه امضا شده در سال 1985 میان دو کشور تشکیل شده، تاکید کرد و از این کشور خواست تا شرکت های مالتی در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی که در عراق برگزار می شود و دیگر فعالیت های اقتصادی شرکت کنند.

از طرفی دیگر بورگ بر روابط سازنده دو کشور، پتانسیل های اقتصادی و تجاری، تمایل به تقویت روابط با عراق، راه اندازی مرکز تجاری در مالت برای ایجاد فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در عراق و همکاری در زمینه صادرات دارو و اختراعات ثبت شده در مالت تاکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد که کشورش آمادگی این را دارد تا کالاها و تولیدات عراق از طریق این کشور به بازارهای اروپایی راه پیدا کنند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا