اقتصادی

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری بانک اروپایی در اردن

بانک اروپایی بازسازی و توسعه از سرمایه‌گذاری امسال خود به میزان 100 میلیون دلار در اردن خبر داد و این کشور را جزیره‌ای با ثبات توصیف کرد که رشد اقتصادی آن کمتر از سه درصد نیست.

میدل ایست نیوز: بانک اروپایی بازسازی و توسعه بار دیگر بر حمایت از اردن در تقویت رشد اقتصادی این کشور از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید در سال جاری بالغ بر 100 میلیون دلار در بخش‌های مختلف با هدف فراهم کردن فرصت‌های شغلی بیشتر و کاستن از میزان بیکاری تاکید کرد.

به گزارش الرأی، یورگن ریگترینگ معاول او رئیس بانک اروپایی بازسازی و توسعه اعلام کرد این بانک بیش از 10 سال است که حداقل 2.1 میلیارد دلار در اردن سرمایه‌گذاری کرده و از این رهگذر 71 طرح را با هدف تقویت سرمایه‌گذاری‌های سبز و اصلاح زیرساخت‌های اردن و رشد و توسعه بخش خصوصی و خلق فرصت‌های شغلی راه‌اندازی کرده است.

وی تاکید کرد رشد پایدار و تورم نسبتا پایین باعث شده است اردن کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد چرا که میانگین میانگین رشد اقتصادی در این کشور کمتر از سه درصد نیست.

این مقام اروپایی با اشاره به تاثیر منفی جنگ غزه بر اقتصاد کشورهای منطقه و به تعویق افتادن سرمایه‌گذاری‌ها، بر آمادگی این بانک، برای حمایت از دولت اردن و بخش خصوصی برای اجرای چشم‌انداز نوسازی اقتصادی تاکید کرد.

وی تاکید کرد این بانک سال گذشته حدود 62 میلیون دلار در 5 طرح سرمایه‌گذاری کرد و امسال قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری‌های خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

این مقام اروپایی خاطر نشان کرد این بانک در اردن دو پروژه بزرگ در دست اجرا دارد که یکی از آنها تلاش برای تامین مالی خرید 50 اتوبوس برقی در اردن و راه‌اندازی آنها در سال آینده و همچنین پروژه مدیریت پسماندهای جامد است.

ریگترینگ علت سفر خود به اردن را تعهد به حمایت از اقتصاد این کشور و به روزرسانی دولت و بخش خصوصی اردن به منظور افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور عنوان کرد.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا