سیاسی

وزرای خارجه عراق و ترکیه برنامه سفر اردوغان به بغداد را بررسی کردند

وزیران خارجه عراق و ترکیه در دیدار با یکدیگر برنامه سفر آتی رئیس جمهور ترکیه به بغداد را مورد بررسی قرار دادند.

میدل ایست نیوز: فواد حسین معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق، روز پنجشنبه در حاشیه سومین مجمع دیپلماتیک آنتالیا که در ترکیه در حال برگزاری است؛ با هاکان فیدان همتای ترکیه ای خود بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف در این دیدار، روابط دوجانبه و راه های تقویت و توسعه آن در همه زمینه ها را به گونه ای که در راستای تامین منافع دو کشور دوست باشد؛ مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در همین حال  هاکان فیدان از حضور وزیر خارجه عراق برای شرکت در این مجمع که به مثابه تریبونی  برای انتقال نظرات و دیدگاه های کشورهای منطقه در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی است، تقدیر کرد.

در این دیدار دو طرف برنامه سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق و شرکت در نشست های یکصد و شصت و یکمین اجلاس شورای اتحادیه کشورهای عربی در قاهره و همچنین پیشرفت های حاصل شده در پروژه «راه توسعه» را که هم برای عراق و هم تمامی منطقه دارای اهمیت راهبردی است؛مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه ترکیه نیز به نوبه خود بر علاقه کشورش به  پیشبرد مسیر روابط دوجانبه به گونه‌ای که در خدمت منافع دو کشور همسایه و منطقه باشد، تاکید کرد.

گفتنی است همزمان با نزدیک شدن سفر اردوغان به عراق، شیاع السودانی نخست وزیر این کشور نیز هنگام میزبانی از یک هیئت ترکیه ای در بغداد به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در عراق که می‌توان در آن مشارکت داشت به ویژه در حوزه زیرساخت و پروژه‌های حمل و نقل مرتبط با دو پروژه جاده توسعه و بندر بزرگ فاو اشاره کرد.

منبع
بیانیه وزارت خارجه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا