سیاسی

اردن: تنها راه حل مسئله فلسطین، تشکیل دو کشور مستقل است

اردن بار دیگر بر ضرورت متوقف کردن جنگ در غزه و تمکین رژیم صهیونیستی به راه حل دو کشوری تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی رسمی دولت اردن و وزیر ارتباطات این کشور تاکید کرد راه حل تشکیل دو کشور مستقل برای حل مسئله فلسطین هنوز هم امکان‌پذیر است و باید هم ممکن باشد زیرا  این موضوع نه تنها راه حل استراتژیک اعراب برای جنگ غزه بلکه راهکار آنها به طور کلی برای حل مسئله فلسطین و بازگشت به مسیر سیاسی صلح است.

به گزارش الرای، مهند المبیضین سخنگوی دولت اردن اعلام کرد عبدالله دوم شاه اردن در تمام محافل بین المللی و دیدارهایش با رهبران جهان همراه بر ضرورت دستیابی به راه حل بر اساس تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرده است و ما بار دیگر بر ضرورت متوقف شدن جنگ در غزه که موجب درد و رنجهای بسیار و به بار آمدن ویرانی های  شدید گردیده است؛ تاکید می کنیم تا بتوان پس از آن درباره راه حل سیاسی صحبت کرد.

وی تاکید کرد اگر تل آویو می‌خواهد منطقه روی صلح و آرامش را به خود ببیند باید راه حل دو کشوری را که مورد حمایت تمام جهان است بپذیرد.

گفتنی است پادشاه اردن چند روز پیش نیز  ضمن هشدار درباره پیامدهای تداوم جنگ در غزه تصریح کرده بود تنها راه پایان درگیری هایی که دهه هاست ادامه دارد، تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی سال 1967 است.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا