اقتصادی

مصر نخستین قسط قرارداد «راس الحکمه» را از امارات دریافت کرد

نخست وزیر مصر از دریافت قسط نخست قرارداد «راس الحکمه» میان این کشور و امارات متحده عربی به مبلغ  5 میلیارد دلار خبر داد.

میدل ایست نیوز:  مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر اعلام کرد فردا جمعه نیز مبلغ 5 میلیارد دلار دیگر از قرار داد این طرح را دریافت خواهیم کرد ضمن آنکه اقدامات لازم برای انتقال این مبلغ و تبدیل آن به «جنیه»واحد پول مصر صورت گرفته است.

به گزارش الشروق، مدبولی تصریح کرد: ظرف دو ماه آینده نیز ، 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم را به اضافه 35 درصدی که دولت از سود خالص پروژه دریافت می کند، تکمیل خواهیم کرد.

نخست وزیر مصر خاطر نشان کرد کمیته ای وزراتی به ریاست نخست وزیر برای تسهیل رویه ها در اجرای پروژه «رأس الحکمه» تشکیل شده است که ماموریت آن غلبه بر موانع و حل مشکلات است چرا که هدف ما این خواهد بود که دستیابی به موفقیت در این مشارکت، الگویی برای سایر شراکتهای سرمایه گذاری باشد و من خطاب به مصری ها تاکید می کنم این گونه پروژه های سرمایه گذاری بزرگ را حفظ کنند و به حرف و حدیث های افراد بدبین توجهی نکنند.

وی تاکید کرد در این قرارداد  هیچ بندی وجود ندارد که بخواهد حاکمیت مصر را تحت الشعاع قرار دهد و در واقع همه بندها تابع قوانین مصر هستند.

گفتنی است پروژه «راس الحکمه» جارو جنجال زیادی در مصر به راه انداخت به گونه ای که برخی دولت این کشور را متهم کردند با هدف ارز آوری خارجی به حراج دارایی های خود مبادرت کرده است و به همین خاطر نخست وزیر این کشور در نشستی مفصل مجبور به ابهام زدایی درباره سرمایه‌گذاری 35 میلیارد دلاری امارات در مصر و تشریح  جزئیات این پروژه مشترک شد.

منبع
الشروق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا