اجتماعیاقتصادی

آمار 44 درصدی اشتغال زنان در عربستان سعودی

گزارش مهمترین دستاوردهای برنامه ملی عربستان نشان می دهد درصد زنان شاغل  در مناصب اداری  در کشور عربستان سعودی به 44 درصد رسیده است.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی با انتشار گزارشی درباره مهمترین دستاوردهای برنامه ملی تحول برای سال 2023 ، از پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله توانمندسازی زنان، امنیت غذایی، محیط زیست و سرمایه گذاری های خارجی خبر داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، بر اساس این  گزارش سالانه، درصد زنان در پست‌های مدیریتی میانی و ارشد به 43.7 درصد رسیده است در حالی که این رقم در سال 2017  حدود  28.6 درصد بوده است و آمارها نشان از  افزایش 15.1 درصدی آن است.

بر اساس این گزارش، میزان پیشرفت شرکت‌های نوظهور و  آینده‌دار در برنامه‌های تبدیل آنها به شرکت‌های پیشرو در سطح منطقه  و جهان به 70.6 درصد رسیده است ضمن آنکه جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در عربستان هم به حدود 32.5 میلیارد دلار رسیده است. در همین حال رصد شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده برنامه های مسئولیت اجتماعی نیز  به 64.8 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش تصریح شده است تعداد کارگاه‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تا پایان سه‌ماهه سوم سال 2023 به 1.3 میلیون کارگاه رسیده است که 6.7 میلیون نفر در آنها  مشغول به کار هستند و این آمار حکایت از  افزایش 200 درصدی از زمان راه‌اندازی آنها دارد.

بر اساس این گزارش، میزان صرفه جویی حاصل از ابتکارات دولت دیجیتال به 6.25 میلیارد ریال (حدود 1.66 میلیارد دلار) رسیده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا