اقتصادی

افزایش شمار دفاتر شرکت‌های بین‌المللی در عربستان به 630 دفتر

تعداد شرکت‌های بین المللی که عربستان سعودی را به عنوان مقر دفاتر منطقه ای خود انتخاب کرده اند به 630 دفتر می‌رسد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی  که پیشتر مجوز  180 شرکت بین المللی را صادر کرده بود؛ اکنون خود را برای  استقبال از 450 دفتر منطقه ای جدید برای تعدادی از شرکت های بین المللی آماده می کند.

به گزارش الشرق الاوسط، عربستان سعودی در حال حاضر شاهد ورود شرکت های بین المللی یکی پس از دیگری برای ایجاد مقرهای منطقه ای است که  طبق اعلام خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان، مجوز تاسیس مقر منطقه ای برای 450 سرمایه گذار خارجی در شهرهای عربستان بویژه ریاض پایتخت این کشور صادر شده است.

در همین زمینه کارشناسان اعلام کردند موقعیت استراتژیک عربستان سعودی که 3 قاره را به هم متصل می‌کند و پتانسیل و ظرفیت دسترسی به 40 بازار در حال رشد سریع در عرض 4 ساعت با هواپیما، سرمایه گذاری ها در این کشور را افزایش داده است.

از سوی دیگر متخصصان تاکید کردند عربستان شاهد تحولات اقتصادی است و فضای سرمایه گذاری جذابی دارد و  روند ورود شرکت های خارجی را تسهیل  کرده است.

گفتنی است عربستان در فوریه 2021، اعلام کرد  از ابتدای سال جاری (2024) به عنوان بخشی از تلاش های خود برای جذب شرکت‌های خارجی تصمیم دارد با هر شرکت خارجی یا مؤسسه تجاری که دفتر مرکزی منطقه ای آن خارج از این کشور است؛ قطع ارتباط کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا