سیاسی

درخواست سازمان‌های رسانه ای بین المللی برای  حمایت از خبرنگاران در غزه  

بیش از 30 سازمان رسانه ای بین المللی  با امضای نامه ای سرگشاده، همبستگی خود را با روزنامه نگاران وخبرنگاران فعال در غزه اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: بیش از 30 سازمان رسانه ای بین المللی  با امضای نامه ای سرگشاده، همبستگی خود را با روزنامه نگاران وخبرنگاران فعال در غزه اعلام کردند.

این نامه که  کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در شهر نیویورک کارهای هماهنگی آن را انجام داده است، توسط خبرگزاری های بین المللی فرانس پرس، آسوشیتدپرس، و رویترز و همچنین رسانه های برجسته ای  از جمله نیویورک تایمز و  بی بی سی و حتی روزنامه هاآرتص امضا شده است.

به گزارش الرای، در این نامه که خبرگزاری فلسطینی وفا آن را منتشر کرد، آمده است: حدود پنج ماه است که روزنامه نگاران و کارکنان رسانه در غزه به عنوان تنها منابع گزارش های میدانی از داخل نوار فلسطین، در شرایط بسیار بی سابقه ای فعالیت می کنند.

این منبع تصریح کرده است بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران، حداقل 89 روزنامه نگار و کارمند رسانه در غزه طی پوشش اخبار جنگ کشته شده اند.

در این نامه که توسط انجمن بین المللی رادیو و تلویزیون، انجمن جهانی روزنامه‌ها و ناشران خبری نیز امضا شده، آمده است: روزنامه نگاران افرادی غیرنظامی هستند و مقامات رژیم صهیونیستی باید از آنها  تحت قوانین بین المللی محافظت کنند.

در این نامه همچنین  بر ضرورت بازخواست و پاسخگو بودن مسئولان در قبال هرگونه نقض حمایت از خبرنگاران تاکید شده است .

گفتنی است اتحادیه  روزنامه نگاران فلسطین شهادت 124 خبرنگار  و کارمند رسانه ای را از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز 7 اکتبر ثبت و مستند کرده است ضمن آنکه شمار زیادی از خبرنگاران نیز  اعضای خانواده خود را در غزه از دست داده اند و 65 رروزنامه نگار نیز بازداشت شده اند.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا