اقتصادی

مذاکرات عربستان با امریکا برای بومی‌سازی صنعت هوانوردی

عربستان سعودی و امریکا با برگزاری نشستی مشترک در کالیفرنیا در خصوص بومی سازی صنعت هوانوردی غیرنظامی در عربستان بحث و تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز: مقامات عربستان و امریکا در حالی در کالیفرنیا موضوع بومی سازی صنعت هوانوردی در عربستان را بررسی کردند که قرار است کنفرانس آینده هوانوردی 2024 که به بررسی تداوم رشد این بخش می پردازد، در اواسط سال جاری میلادی با حضور رهبران صنعت هوانوردی جهان در ریاض برگزار شود.

به گزارش الخلیج آنلاین، میزگرد  مقامات سعودی- امریکایی با شرکت های بزرگ این کشور متخصص در زمینه هوانوردی غیرنظامی در کالیفرنیا برگزار شد تا در مورد بومی سازی صنعت هوانوردی غیرنظامی در عربستان بحث و تبادل نظر به عمل آید.

در این نشست که با حضور عبدالعزیز بن عبدالله الدعیلج، رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان و با حضور نمایندگان رئیس جمهور امریکا و  مدیران عامل و شماری از مسئولان و کارشناسان  هوانوردی و فرودگاه ها برگزار شد؛ راه های افزایش همکاری‌ها و تبادل تجارب در زمینه بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های صنعت هوانوردی به عربستان، خطوط هواپیماسازی و آخرین تحولات فناوری‌های جدید و اقدامات ایمنی و زیست‌محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، در این نشست همچنین فرصت های همکاری مشترک در بهبود قابلیت های تولید و نوآوری، جذب سرمایه گذاری و تقویت تجارت بین المللی در بخش هوانوردی مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که حجم تجارت مشترک بین امریکا و  عربستان سعودی حدود 34.7 میلیارد دلار بوده و صادرات هواپیما و قطعات یدکی  از امریکا به عربستان  9 درصد است.

رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان  نیز در این دیدار با اشاره به عمق روابط استراتژیک بین دو کشور و اینکه نخستین سفر هوایی در عربستان بیش از 75 سال پیش و  زمانی که فرانکلین روزولت رئیس جمهور وقت امریکا یک هواپیمای داگلاس دی سی-3 را در سال 1945 به ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود هدیه داد؛ تصریح کرد: عربستان موفق به راه اندازی سرمایه گذاری های بزرگ در زیرساخت های خطوط هوایی و فرودگاه ها شده است که از جمله آنها می توان به تاسیس شرکت ملی جدید «ریاض ایر» و راه اندازی طرح جامع فرودگاه بین المللی ملک سلمان در ریاض اشاره کرد.

 

 

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا