سیاسی

مقام امریکایی: ائتلاف بین‌المللی فعلا برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد

نماینده امریکا در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش اعلام کرد این ائتلاف در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد.

میدل ایست نیوز: «إیان مکاری» نماینده امریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج نیروهای این ائتلاف از عراق وجود ندارد .

وی در گفتگو با شبکه الحره با اشاره به نقش ائتلاف در قاره آفریقا برای توسعه توانایی ها به منظور مقابله با داعش تصریح کرد عراق به عنوان کشور بنیانگذار ائتلاف بین المللی است و نقش رهبری را در آن ایفا می کند ضمن آنکه ما از تجربه عراق برای هدف قرار دادن این گروه بهره می گیریم.

این مقام امریکایی تاکید کرد مذاکرات دوجانبه با عراق به منظور ایجاد چارچوبی دائم برای همکاری امنیتی بین دو کشور در حال انجام است.

این مقام امریکایی در عین حال با افشای اینکه مذاکراتی به منظور متقاعد کردن عراق در خصوص ضرورت ادامه فعالیت ائتلاف در حال انجام است، گفت: به طور کلی دیدگاه مشترکی بین دو طرف در خصوص لزوم ادامه مبارزه علیه داعش وجود دارد.

مکاری با تاکید بر اینکه نیروهای ائتلاف در حال همکاری فنی با عراقی ها هستند و نقش ائتلاف در این کشور یک نقش حمایتی است، تاکید کرد: نیروهای عراقی از قابلیت های بسیار پیشرفته ای در مبارزه با عناصر سازمان تروریستی داعش برخوردار هستند.

این مقام امریکایی در خصوص حضور عناصر داعش در خاورمیانه و متهم کردن ایران به ایفای نقش بسیار منفی در منطقه تصریح کرد: نیروهای ائتلاف در صورت حمله عوامل تهران به دفاع از خود خواهند پرداخت.

مکاری درباره سوریه نیز ضمن اشاره به اینکه هیچ گونه همکاری میان ائتلاف و نظام سوریه وجود ندارد و حتی تماسهای دیپلماتیک نیز میان دو طرف نیست؛ تاکید کرد: هنوز عناصر داعش در سوریه حضور دارند و ما برای مقابله با آنها تلاش می کنیم.

این مسئول امریکایی خاطر نشان کرد که کار ائتلاف به خاورمیانه محدود نمی شود، بلکه به آفریقا نیز کشیده شده است و  تلاش های مشترکی برای متحد شدن با کشورهای آفریقایی برای شکست و جلوگیری از گسترش این سازمان در قاره آفریقا وجود دارد.

مکاری با اشاره به حضور عناصر داعش در برخی کشورهای آفریقایی اعلام کرد که ائتلاف در حال تلاش برای ارائه کمک های فنی و ایجاد قابلیت ها به کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از گسترش داعش است.

گفتنی است حدود 2500 نظامی امریکایی در چارچوب ائتلاف بین المللی که واشنگتن آن را در سال 2014 راه اندازی کرد، در عراق حضور دارند و حدود 900 سرباز امریکایی نیز در کشور سوریه مستقر هستند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا