خبر اولسیاسی

بایدن:
برای ورود کمک‌های بیشتر به غزه هر کاری می‌کنیم

رئیس جمهور امریکا با اشاره به تلاش برای رسیدن به «آتش‌بس فوری» در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، لزوم ارسال کمک‌های بیشتر به مردم نوار غزه را یادآوری کرد.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، با اشاره به تلاش برای رسیدن به «آتش‌بس فوری» در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، لزوم آزادی اسیران در بند حماس و ارسال کمک‌های بیشتر به مردم نوار غزه را یادآوری کرد.

به گزارش CNN رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه کاخ سفید گفت: «ما در تلاشیم تا توافق میان اسرائیل و حماس به نتیجه برسد تا گروگان‌ها آزاد شوند و آتش‌بس فوری در غزه دست‌کم به مدت شش هفته آینده برقرار شود و ارسال کمک‌ها به نوار غزه شدت بگیرد.»

او همچنین از ارسال کمک‌های بشردوستانه توسط ارتش امریکا به نوار غزه از طریق هوایی طی روزهای آینده خبر داد.

بایدن گفت که جریان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کافی نیست و ایالات متحده هرکاری می‌کند تا کمک‌های بیشتری به داخل این باریکه برسد.

بایدن خبر داد: «ما قرار است به دوستان خود برای تخلیه کمک‌ها از طریق هوا بپیوندیم» و افزود که این اتفاق در روزهای پیش رو رخ می‌دهد.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه می‌گوید دست‌کم ۵۷۶ هزار تن از مردم نوار غزه، یعنی یک چهارم کل جمعیت آن، تنها یک قدم با «قحطی» فاصله دارند.

فاجعه انسانی در غزه، به‌ویژه در مناطق شمالی آن بعد از حدود پنج ماه اجرای عملیات زمینی و هوایی توسط ارتش رژیم صهیونیستی که بیشتر زیرساخت‌های این باریکه را نابود کرده است، مردم غزه را به قحطی کشانده است.

در حالی که مردم غزه به خوردن غذای حیوانات و کاکتوس برای زنده ماندن روی آورده‌اند و کادر درمانی می‌گویند کودکان در بیمارستان‌ها از سوءتغذیه و نبود آب جان خود را از دست می‌دهند، سازمان ملل گفته است با «موانع سنگین» برای کمک‌رسانی مواجه است.

این در حالی است که تیراندازی نیروهای صهیونیستی به سوی مردمِ نیازمند کمک در غزه که بامداد پنجشنبه برای گرفتن غذا و سایر مایحتاج به سمت کامیون‌های حامل کمک هجوم برده بودند، تلفات سنگینی به جا گذاشت و باعث انتقاد متحدان رژیم صهیونیستی شد.

وزارت بهداشت غزه زیر نظر حماس این رخداد را «کشتار» خوانده و اعلام کرده که ۱۱۲ نفر در تیراندازی کشته شده و ۷۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا