سیاسی

مخالفت بیانیه الجزائر با تحریم‌های یکجانبه و تعلیق سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی

بیانیه الجزائر بر مخالفت با تحریم‌های یکجانبه و تعلیق سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی به دلیل تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نشست کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز در الجزائر با صدور بیانیه‌ای به پایان رسید.

به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه بر حقوق حاکمیتی مطلق و دائم کشورهای عضو بر منابع گاز طبیعی خود و عزم این مجموعه برای تقویت نقش مجمع در تمرکز بر مشارکت در امنیت، عدالت و پایداری انرژی در جهان تاکید شد.

در بیانیه الجزائر، بر محکومیت همه محدودیت‌های اقتصادی یکجانبه بدون موافقت پیشین شورای امنیت تاکید شد.

بیانیه الجزائر به اهمیت همکاری و هماهنگی میان کشورهای عضو مجمع برای توسعه پژوهش و نوآوری و انتقال دانش و فناوری مرتبط با گاز طبیعی اشاره کرد.

بیانیه صادره در پایان این نشست به خطرات و چالش‌های بازار گاز طبیعی ناشی از وضعیت ژئوپلتیک و اقتصادی پرداخت.

بیانیه مذکور به بررسی نیاز فوری به تضمین تقاضا و تامین انرژی برای همکاری بین‌المللی بدون محدودیت و شفاف برای حفاظت از تاسیسات حساس گاز طبیعی و تقویت توانایی برای مقابله با چالش‌های طبیعی و حوادث مرتبط با فناوری و تهدیدهای ناشی از فعالیت بشر پرداخت.

بیانیه الجزائر از نوسانات مکرر تقاضا گاز طبیعی که تاثیر منفی بر عملکرد اقتصادی جهان می‌گذارد ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه مخالفت با استفاده از تغییرات اقلیمی به عنوان توجیهی برای انجام اقداماتی که مانع سرمایه گذاری در پروژه های گاز طبیعی شود، را اعلام کرد.

بیانیه الجزائر، حمایت قوی خود از آرمان‌های کشورهای آفریقایی و تلاش‌های حسنه آن برای مقابله با فقر انرژی و چالش‌های مرتبط با ورود به انرژی و تقویت توسعه اجتماعی و اقتصادی پایدار، عادلانه و فراگیر به همراه حفاظت از محیط زیست را بیان کرد.

این بیانیه ضمن مخالفت با هرگونه مداخله مصنوعی در بازارهای گاز طبیعی، بر مخالفت قاطعانه با اجرای یکجانبه اقدامات و تدابیر مرتبط با وضع مالیات بی سابقه و غیر قابل توجیه تحت عنوان تضمین امنیت تامین انرژی تاکید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا