اقتصادیسیاسی

اختصاص بودجه 50 میلیارد دیناری به استان نینوا در سفر السودانی

نخست وزیر عراق در سفر به استان نینوا از اختصاص بودجه 50 میلیارد دیناری به این استان خبر داد و نینوا را نمونه‌ای از اتحاد و همدلی مردم عراق در شکست داعش دانست.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در سفر به استان نینوا با بر عهده گرفتن ریاست جلسه شورای استانی در شهر سنجار در غرب این استان و تبریک به اعضای شورا به خاطر جلب اعتماد مردم تاکید کرد شوراهای استانی به مثابه مکانی برای آزمایش دولت‌های محلی برای انجام وظایفشان است و استان نینوا در پی ویرانی‌های ناشی از تروریسم نیازمند تلاش مضاعف و رسیدگی بیشتر به مشکلات شهروندان است.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی تاکید کرد دولت فدرال عراق متعهد به حمایت از دولت‌های محلی است و اولویت‌های استانداران در خدمات رسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی و برطرف کردن فقر و انجام دادن اصلاحات اقتصادی جدای از اولویتهای دولت نیست.

نخست وزیر عراق با اشاره به ویژگی‌های استان نینوا اعم از ثروت و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد آن از این منطقه به عنوان یک مرکز مهم اقتصادی در سطح ملی نام برد و بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و محافظت از آن در برابر هر گونه باج خواهی تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه برگزاری نشست شورای استانی را در شهر سنجار پیامی برای اهالی منطقه مبنی بر آمادگی دولت برای آغاز پویش وسیع بازسازی و ایجاد راه حل‌ها با پوشش و اختصاص بودجه مناسب قلمداد کرد.

وی با اشاره به فجایع و مصایبی که بر سر قوم ایزدی در این منطقه رفته است، تاکید کرد این حوادث باعث شد این منطقه به نقطه عطفی در تاریخ پایداری و فداکاری عراق تبدیل شود.

نخست وزیر عراق در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت صلح داخلی و ثبات و برادری در منطقه سنجار و دیگر مناطق استان نینوا برای حصول پیشرفت در برنامه‌های دولت از اختصاص بودجه ای 50 میلیارد دیناری برای صندوق بازسازی سنجار و دشت  نینوا خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای دستورات قبلی برای بازگشت آوارگان و رسیدگی به پرونده شهدا، با حضور در منطقه الغزلانی ، آغاز عملیات اجرایی پروژه جدید شهر مسکونی الغزلانی در استان نینوا را  اعلام کرد.

السودانی هنگام افتتاح این پروژه تصریح کرد که شهر مسکونی جدید شامل 28 هزار  واحد مسکونی در مساحت 4800 دونم (1200 هکتار)  در قالب دومین شهر فاز نخست از پنج شهری است که قرار است در دیگر استانها ساخته شوند ضمن آنکه در  فاز دوم این طرح نیز 11 شهر مسکونی دیگر نیز در بغداد و سایر استانها ساخته خواهد شد .

نخست وزیر عراق هنگام افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه تفکر انحرافی داعش هیچ ارتباطی با مردم شریف نینوا و هیچ یک از قومیت‌های آن ندارد، تاکید کرد: 10 سال پیش صحنه های کشتار، ویرانی و خرابکاری در پی سیطره گروه تروریستی داعش بر استان عزیز نینوا حاکم شد اما مردم عراق بعد از فتوای مبارک مرجعیت در کنار نیروهای مسلح  و با پشتیبانی و  حمایت جامعه جهانی برای نبرد آزادسازی نینوا گرد هم آمدند و امروز ما شاهد آن هستیم که استان نینوا روی پای خود ایستاده و در مسیر  اجرای پروژه‌ها و ساخت و ساز و آبادانی قرار گرفته است که این مسئله یک پیروزی کامل به شمار می‌رود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا