سیاسی

جزئیات سفر اعلام‌نشده فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا به منطقه

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) از سفر فرمانده این ستاد به مصر، اردن، سوریه و رژیم صهیونیستی خبر داد.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) امروز دوشنبه (4 مارس) خبر داد ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده این ستاد، برای اطلاع از اوضاع امنیتی به مصر، اردن، سوریه و تل آویو سفر کرده است.

به گزارش «اسپوتنیک» سنتکام در بیانیه خود نوشت کوریلا در 27 فوریه به العریش و گذرگاه مرزی رفح در مصر سفر کرد و با شماری از نمایندگان سازمان های بین المللی و غیر دولتی و ارتش دوم میدانی مصر و مسئولان سفارت امریکا دیدار و پیرامون روند ارائه کمک های انسان دوستانه از مصر به غزه رایزنی کرد.

از طرفی مقامات مذکور به تشریح چالش ها، فرصت ها و سطح حمایت از جانب جامعه جهانی برای افزایش امدادرسانی به غزه پرداختند.

سنتکام در بیانیه خود پیرامون سفر این مقام امریکایی به اردن اعلام کرد کوریلا در 28 فوریه به اردن سفر کرد و در این سفر با یوسف الحنیطی رئیس ستاد مشترک ارتش اردن و شماری از مسئولان نظامی دیدار و به بررسی جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و حملات انصارالله یمن در دریای سرخ، اوضاع امنیتی و فرصت های افزایش کمک های انسان دوستانه به غزه در راستای کاهش بحران های انسانی آن پرداخت.

بر اساس بیانیه سنتکام فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا، در 28 و 29 فوریه از تاسیسات فرماندهی مرکزی امریکا در اردن و سوریه از جمله پایگاه «البرج 22»، پایگاه «التنف» و پایگاه الرمیلان دیدن کرد.

سنتکام ادامه داد کوریلا در سفر خود به سوریه از دو اردوگاه «روژ» و «الهول» دیدن و با مسئولان و ده ها تن از آوارگان پیرامون بازگشت به کشور گفت وگو کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا افزود وی در ادامه سفر خود به منطقه در بین روزهای 28 فوریه تا 2 مارس به رژیم صهیونیستی سفر کرد و با یوآف گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و هرتسی هالوی رئیس ستاد کل ارتش و شماری از مسئولان ارتش دیدار و پیرامون نگرانی های امنیتی در داخل و خارج سرزمین های فلسطین اشغالی رایزنی گسترده ای داشته است.

بر اساس بیانیه سنتکام، این مذاکرات همچنین بر فرصت های بهبود اوضاع انسانی در غزه متمرکز بوده است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا