خبر اولسیاسی

سی ان ان:
رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره برای آتش‌بس در غزه شرکت نمی‌کند

یک مقام در رژیم صهیونیستی خبر داد که تل آویو هیأتی را برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از غزه به قاهره نمی‌فرستد.

میدل ایست نیوز: یک مقام در رژیم صهیونیستی خبر داد که تل آویو هیأتی را برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از غزه به قاهره نمی‌فرستد.

این مقام در گفت‌وگو با  CNN گفت که دلیل این تصمیم آن است که حماس به دو خواسته رژیم صهیونیستی پاسخ نداده و توضیح داد که این درخواست‌ها شامل دریافت لیستی از گروگان‌هاست که در آن مشخص باشد چه کسی زنده است و چه کسی مرده است و دیگری بررسی درصد اسرای فلسطینی که در ازای آزادی گروگان‌ها از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این مقام گفت که تصمیم برای عدم اعزام هیئت توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و با هماهنگی دیوید بارنیا، مدیر موساد – که یکی از مذاکره کنندگان کلیدی رژیم صهیونیستی است – اتخاذ شد.

یکی از مقامات بلندپایه حماس به سوال سی ان ان در مورد اینکه آیا این جنبش به شرایط تل آویو واکنش نشان داده است، پاسخ نداد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی روز پنجشنبه خود شرایط خود برای مذاکره را چنین بیان کرد: « می‌خواهم از قبل اسامی همه گروگان‌هایی را که شامل این طرح می‌شوند بدانم. هنوز پاسخی برای این دو سؤال دریافت نکرده‌ام. با اینکه کاملا آماده‌ایم، هنوز خیلی زود است که بگوییم می‌توانیم به یک طرح تفصیلی در این باره برسیم یا نه».

تصمیم تل آویو برای خودداری از ارسال هیئتی به قاهره یک روز پس از آن اتخاذ شد که یکی از مقامات ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت که تل آویو پیشنهاد آتش‌بس شش هفته‌ای را اجمالا پذیرفته است.

یک منبع ارشد حماس به سی ان ان گفت که یک هیئت حماس اوایل روز یکشنبه وارد قاهره شد.

یک منبع بلندپایه در جنبش روز یکشنبه به سی ان ان گفت که قبل از موافقت حماس با توافق گروگانگیری و آتش بس موقت حداقل سه نکته باید حل شود. به گفته وی این سه نکته عبارتند از: آتش‌بس دائمی، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه. بازگشت آوارگان از جنوب به شمال.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا