سیاسی

هشدار پادشاه اردن درباره طرح جداسازی کرانه باختری از نوار غزه

پادشاه اردن بر مخالفت قاطع کشورش با هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری از نوار غزه تاکید کرد و درباره پیامدهای تنش آفرینی در قدس و مسجد الاقصی هشدار داد.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم پادشاه اردن با تصریح به  لزوم انجام تلاش های حداکثری به منظور دستیابی به آتش بس فوری و دائم در غزه و محافظت از غیر نظامیان تاکید کرد کشورش به تلاش برای متوقف کردن جنگ و فراهم کردن کمک های بشردوستانه، امدادی و پزشکی از طریق زمین و هوا به نوار غزه ادامه خواهد داد.

به گزارش الرای، ملک عبدالله در دیدار با «ایمن عوده» رئیس فهرست «جبهه دموکراتیک و عربی تغییر» در کنست رژیم صهیونیستی و  احمد الطیب و یوسف العطاونه دو تن دیگر از نمایندگان کنست، در خصوص مخاطرات ادامه جنگ در غزه و تشدید تنش ها در کرانه  باختری و قدس هشدار داد و این اقدامات را منجر به گسترده شدن دامنه درگیری ها دانست.

در همین حال پادشاه اردن بر اهمیت و لزوم متوقف شدن تجاوزات و اقدامات  یکجانبه رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی و همچنین ضرورت همکاری با همه طرف ها برای جلوگیری از تشدید تنش ها تاکید کرد و درباره پیامدهای اقدامات خشونت بار از جانب شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری هشدار داد.

ملک عبدالله در این دیدار، بار دیگر بر تداوم حمایت ها و پشتیبانی از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس به موجب قیمومیت خاندان هاشمی بر این اماکن تاکید کرد.

پادشاه اردن  بر مخالفت کشورش با هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری از  نوار غزه، که امتداد کشور مستقل فلسطینی به شمار می آیند و همچنین رد قاطع هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

ملک عبدالله بار دیگر با اشاره به اهمیت ادامه حمایت از  آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی  (اونروا) به منظور ایفای نقش این سازمان در چارچوب فعالیت ها و وظایف محوله از سوی سازمان ملل،  بر ضرورت ایجاد یک افق سیاسی که به برقراری صلح عادلانه و فراگیر طبق راه حل دو کشوری منجر شود و  تضمین کننده ایجاد کشور مستقل فلسطینی در  مرزهای سال 1967 به پایتختی شرق قدس باشد؛ تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه  اردن و  جعفر حسان مدیر دفتر پادشاهی اردن نیز حضور داشتند.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا