سیاسی

تأکید عراق بر اهتمام به تقویت روابط با ایران و ترکیه

وزارت امور خارجه عراق بر ایجاد روابط متوازن و متعادل با همه کشورها از جمله ایران و ترکیه و ایفای نقش کشورش در مجامع بین المللی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز:  هشام العلوی معاون امور برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه عراق تاکید کرد سیاست خارجی کشورش مبتنی بر ایجاد روابط متوازن با همه کشورها بویژه دو همسایه مهم آن یعنی ایران و ترکیه و فعال سازی حضور عراق در مجامع بین المللی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، العلوی در چارچوب فعالیت های مجمع «الرافدین» تصریح کرد: ما در حال تلاش برای اجرای بندهای برنامه دولت هستیم که مهمترین آنها بازگرداندن روابط با کشورهای عربی و دو کشور همسایه یعنی ترکیه و ایران است ضمن آنکه اهتمام خاصی هم به احیای روابط و توافقات با اتحادیه اروپا داریم به طوری که نخست وزیر عراق به چند کشور اروپایی سفر کرد و از سوی دیگر روابط مهمی نیز با کشور چین داریم که حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت از عراق وارد می کند.

این مقام وزارت خارجه عراق تاکید کرد: سیاست خارجی ما مبتنی بر  ایجاد روابط متوازن با همه کشورها و فعال کردن حضور عراق در مجامع بین المللی است چرا که کشور عراق در منطقه ای قرار دارد که با چالش های بزرگی روبرو است.

هشام العلوی با اشاره به اینکه کشورش از مداخله خارجی رنج می برد و جوانان عراقی نیازمند آموزش و فرصت های شغلی و حق اظهار نظر هستند؛ تاکید کرد: عراق معتقد است مصلحت همگان در پایان دادن به منازعات در منطقه نهفته است چرا که این نزاع ها باعث به بار آمدن موجی از آوارگی و ویرانی در کشورهایی نظیر سوریه، یمن و لیبی شده است و مصلحت ملت های منطقه ایجاب می کند که به سمت و سوی ثبات سیاسی گام بردارند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا