سیاسی

طالبانی: حضور نیروهای امریکایی در عراق ضروری است

رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای امریکایی در عراق اشغالگر نیستند و حضورشان در این کشور ضروری است.

میدل ایست نیوز: رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان در واکنش به موضوع خروج نیروهای امریکایی از عراق اعلام کرد که نیروهای امریکایی در عراق اشغالگر نیستند و تداوم حضور آنان در این کشور لازم است.

به گزارش کردپرس، بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیۀ میهنی کردستان در کنفرانس رافدین در بغداد، به پرسش ها درباره برخی از مهمترین مسائل روز در عرصه سیاسی عراق و اقلیم کردستان پاسخ داد و درباره خروج یا عدم خروج نیروهای امریکایی از عراق گفت: نیروهای آمریکایی در عراق اشغالگر نیستند و حضور آنها در این کشور ضروری است.

رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه امریکا دلایل خود را برای انجام حملات پی در پی به گروه‌های عراقی دارد؛ بر استقلال عراق تاکید کرد و گفت دولت عراق توسط هیچ کشور دیگری کنترل نمی شود.

وی درباره احکام داده فدرال نیز اظهار داشت که من نمی‌خواهم در خصوص احکام دادگاه فدرال صحبت کنم زیرا دادگاه کار خود را انجام می‌دهد و تصمیمات آن بالاتر از همه چیز است. این تصمیمات خصمانه نیست و حکم دادگاه فدرال والاتر از هر قدرتی در عراق است.

طالبانی درباره روابط با ترکیه نیز گفت که ما با هیچ گروه تروریستی مسلح مخالف ترکیه همکاری نمی‌کنیم و آنکارا نباید  اتحادیه میهنی کردستان را دشمن خود قلمداد کند.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا