خبر اولسیاسی

عضویت قریب‌الوقوع عراق در سازمان تجارت جهانی

معاون وزیر بازرگانی عراق از پیوستن قریب الوقوع این کشور به سازمان تجارت جهانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: عراق اعلام کرد به زودی به سازمان تجارت جهانی خواهد پیوست و قانون حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده را نیز فعال خواهد کرد.

به گزارش العربی الجدید، ستار الجابری، معاون وزیر بازرگانی عراق، در جریان «همایش گفتگوهای الرافدین 2024» در بغداد اعلام کرد: پس از سالها تاخیر، به زودی پیوستن عراق به سازمان تجارت جهانی را اعلام خواهیم کرد و معتقدیم این اقدام، زمانی که عراق وارد جلسات آتی سازمان تجارت جهانی شود؛ بر اعتماد سرمایه گذاران و بخش خصوصی تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی افزود: ما تمام موانع قبلی پیش روی عضویت عراق در سازمان تجارت جهانی را برطرف کرده ایم و برای نخستین بار شیوه واردات شامل جلوگیری از هرج و مرج ها و شناسایی تجار واقعی و برخی جزئیات دیگر  را به رای گذاشتیم.

معاون وزیر بازرگانی عراق با اشاره به اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند تمام کالاهای مورد نیاز خود را تامین کند، تاکید کرد: نیاز به واردات و همکاری با سایر کشورها همیشه وجود دارد و این مسئه ایجاب می کند قانون حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده فعال شود.

الجابری در پایان تاکید کرد در عراق تراز تجاری واقعی میان مواد صادراتی و وارداتی وجود ندارد به طوریکه به عنوان مثال عراق سالانه به یکی از کشورها 150 میلیون دلار صادرات دارد اما در سوی دیگر این تراز به 9 میلیون دلار می رسد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا