خبر اولسیاسی

سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به شکنجه و گرفتن اعتراف اجباری از کارکنانش متهم کرد

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) رژیم صهیونیستی را به شکنجه تعدادی از کارمندان خود در نوار غزه متهم کرد.

میدل ایست نیوز: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) رژیم صهیونیستی را به شکنجه تعدادی از کارمندان خود در نوار غزه متهم کرد.

به گزارش «الجزیره» این آژانس – در بیانیه ای – گفت که کارمندانش «در مورد حوادث وحشتناکی در حین دستگیری و بازجویی توسط مقامات اسرائیلی صحبت کردند. این گزارش ها شامل شکنجه، بدرفتاری شدید، تجاوز و سوءاستفاده جنسی است».

این آژانس افزود که «تعدادی از کارمندان ما به تیم های اونروا اطلاع دادند که تحت شکنجه و بدرفتاری مجبور به اعتراف درباره حمله حماس در 7 اکتبر شدند».

در بیانیه «اونروا» تاکید شده که «این اعترافات اجباری در نتیجه شکنجه توسط مقامات اسرائیلی برای انتشار اطلاعات گمراه کننده بیشتر در مورد آژانس به عنوان بخشی از تلاش های آنها برای برچیدن اونروا استفاده می شود» و هشدار داد که «این کار کارکنان ما در غزه را در معرض خطر قرار می دهد و عواقب خطرناکی برای عملیات ما در غزه و منطقه خواهد داشت.»

اونروا اعلام کرد که اعتراضی کتبی به رژیم صهیونیستی در خصوص دستگیری کارمندانش ارائه کرده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

پیش از این فیلیپ لازارینی، کمیسر اونروا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که هیچ مکان امنی برای ساکنان غزه وجود ندارد و هشدار داد که با وجود تمام جنایاتی که آنها تجربه کرده‌اند و شاهد آن بوده‌اند، به نظر می‌رسد که بدترین وضعیت هنوز اتفاق نیفتاده است.

کمیسر اونروا همچنین هشدار داد که به نظر می رسد حمله به رفح، جایی که حدود 1.4 میلیون آواره در آن متمرکز شده اند، قریب الوقوع است و تاکید کرد که این آژانس توانایی جذب شوک های مالی به ویژه با توجه به تشدید جنگ در غزه را ندارد.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) در غزه بیش از 450 نظامی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دیگر گروه های مسلح را به کار گرفته است و تل آویو اطلاعات در این باره را به سازمان ملل ارسال کرده است.

اونروا در پاسخ به این اتهامات گفت که از تمام اطلاعاتی که می تواند در تحقیقات مستقلی که در حال حاضر توسط سازمان ملل انجام می شود گنجانده شود، استقبال می کند.

جولیت توما، مدیر روابط عمومی اونروا نیز تأکید کرد که «اونروا هر نهادی را که هر گونه اطلاعاتی در مورد اتهامات بسیار جدی علیه کارکنانش دارد تشویق می کند تا آن را با دفتر تحقیقات جاری سازمان ملل در میان بگذارد».

اونروا 13 هزار فلسطینی را در غزه استخدام کرده و روزانه به بیش از نیمی از جمعیت 2.3 میلیون نفری نوار کمک می کند.

تعلیق بودجه این نهاد توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی باعث افزایش فشار بر آژانس شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا