سیاسی

عربستان کمک های خود به «اونروا» را افزایش می‌دهد

عربستان سعودی بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاش برای تضعیف نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل (اونروا) در مناطق فلسطینی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی با اشاره به اعطای کمک ها و حمایت های مالی بیشتر به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) بر مخالفت خود با هرگونه تضعیف و آسیب زدن به نقش این آژانس تاکید کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالعزیز الواصل، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرد این کشور هرگونه آسیب زدن به نقش اونروا در نوار غزه را که بیش از پنج ماه است زیر حملات رژیم صهیونیستی قرار دارد و بیش از 30 هزار نفر طی این حملات جان باخته و بیش از 80 در صد از ساکنان آن آواره شده اند؛ رد می کند.

نماینده عربستان در نشست شورای امنیت که به بررسی فعالیت اونروا در سایه اتهامات رژیم صهیونیستی مبنی بر وابستگی برخی از کارکنانش به جنبش حماس اختصاص داشت؛ تصریح کرد: کشورش همچنان بر علاقه و اهتمام خود به حمایت از اونروا برای اجرای کامل مأموریت خود تاکید می کند و درباره پیامدهای هرگونه تلاش برای از بین بردن آن هشدار می دهد.

الواصل افزود: عربستان در حال بررسی همه راه‌ها  و گزینه ها برای نجات اونروا و ادامه خدمات رسانی آن است ضمن آنکه به زودی حمایت‌های مالی اضافی از این سازمان را نیز اعلام خواهد کرد. ما به مرکزیت و محوریت تداوم فعالیت های مستمر اونروا در کاستن از درد و رنج های آوارگان فلسطینی و تامین ثبات منطقه ای تاکید داریم.

نماینده عربستان سعودی در ادامه بار دیگر تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین های فلسطینی به ویژه نوار غزه را محکوم و در عین حال تاکید کرد: ما مجددا خواستار اتخاذ تمامی اقدامات فوری برای تضمین توقف این تجاوزات وحشیانه علیه مردم فلسطین هستیم.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا