سیاسی

از سرگیری مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی در ماه رمضان

نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان اعلام کرد مذاکرات به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی در ماه رمضان آغاز خواهد شد.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که مذاکرات غیرمستقیم برای متوقف کردن اقدامات خصومت بار در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی هفته آینده و در ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

به گزارش الحره، میقاتی در مصاحبه شب سه شنبه خود با شبکه لبنانی الجدید، تصریح کرد ثبات درازمدت در مرزهای جنوبی لبنان، مستلزم متوقف شدن تجاوزات رژیم صهیونیستی و بازگرداندن اراضی اشغالی در امتداد مرزها است.

وی افزود: نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان و از افراد نزدیک به حزب الله، در حال بررسی پیشنهاد آموس هوکشتاین فرستاده امریکا به منطقه است اگر چه او در این خصوص افکار و ایده های شفاهی مطرح کرده و دست نوشته مکتوبی در خصوص لبنان ارائه نکرده است.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تصریح کرد پیشنهادهای ارائه شده بر چگونگی اجرای کامل قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل ناظر بر پایان جنگ یک ماهه حزب الله و رژیم صهیونیستی در سال 2006 است.

گفتنی است در قطعنامه شورای امنیت به خروج طرف‌های مسلح غیر دولتی از جنوب لبنان و استقرار حدود 15 هزار نیروی ارتش لبنان در مرز تصریح شده، در حالیکه لبنان رژیم صهیونیستی را به نقض  بیش از 30 هزار بار این قطعنامه متهم کرده است.

منبع
الحره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا