سیاسی

تاکید السیسی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین

رئیس جمهور مصر در دیدار با هیئتی از مجلس عوام انگلیس، تنها راه حل عادلانه و دائمی برای حل منازعه فلسطین را تشکیل کشور مستقل فلسطینی دانست.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه تاکید کرد اوضاع انسانی در نوار غزه بیش از این به تعویق افتادن راه حل های سرنوشت‌ساز و قاطع برای برقراری آتش بس را بر نمی‌تابد.

به گزارش النهار، السیسی در دیدار با هیئتی از کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس به ریاست «آلیسا کرنز» نماینده این مجلس تصریح کرد: راه حل دائم و عادلانه حل تنش‌ها در خاورمیانه، برپایی کشور مستقل فلسطینی مطابق با قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی است.

رئیس جمهور مصر با اشاره به اوضاع امنیتی دریای سرخ و تنگه باب المندب، درباره خطرناک بودن گسترش محورها و جبهه‌های درگیری که امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داد.

احمد فهمی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: در این دیدار همچنین تحولات مربوط به بحران‌های موجود در تعدادی از کشورهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور مصر طی سخنان خود در این زمینه بر تقویت ساختار‌های ملی کشورها در منطقه و حمایت نهادهای ملی در مسیر انسجام و وحدت و دستیابی به ثبات و مبارزه موثر با تروریسم و همچنین ایفای نقش حمایت‌گرانه کشورش از دستیابی به خواسته ملت‌ها برای تحقق امنیت و ثبات و پشت سرگذاشتن این دوران سخت بحران‌های خطرناک که ثبات و مقدرات ملت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است؛ تاکید کرد.

در همین زمینه هیئت انگلیسی نیز پس از گوش فرا دادن به دیدگاه‌های السیسی درباره اوضاع منطقه به ویژه نوار غزه و تلاش‌های میانجی‌گرانه مصر در این زمینه، بر اهمیت ایفای نقش و مسئولیت جامعه بین المللی برای حمایت از فلسطینیان در برابر فاجعه انسانی و ارسال کمک‌های هوایی به شمال غزه تاکید کرد.

این هیات در ادامه بر موضع انگلیس مبنی بر لزوم دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه و گشوده شدن افق‌های صلح در منطقه و حمایت از تلاش‌های مصر تاکید کرد.

منبع
النهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا