اقتصادیخبر اولسیاسی

برنامه دولت عراق برای تقویت امنیت سایبری و اصلاحات امنیتی

مشاور نخست وزیر عراق از برنامه های دولت در زمینه امنیت سایبری و اصلاحات امنیتی و به ویژه سازماندهی گذرگاه های مرزی خبر داد.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق و عضو کمیته عالی اصلاحات امنیتی این کشور با اشاره به برنامه بزرگ دولت برای امنیت سایبری اعلام کرد دولت در تلاش است سیستم های منابع انسانی را تقویت و فضای اداری و مالی و فنی مناسبی را در وزارتخانه ها و تشکیلات امنیتی ایجاد کند.

به گزارش الصباح، حسین علاوی تصریح کرد: دولت با برنامه هایی که در نظر گرفته است برای توسعه مسیر اصلاحات امنیتی از طریق فعالیت های اجرایی با توسعه نگرش آموزشی و سازماندهی نیروهای امنیتی با برنامه های متعدد امنیتی و اطلاعاتی و آموزش نظامی اقدام کرده است.

وی افزود: دولت عراق  سیاست ها و راهبردهایی را برای ساماندهی تلاش های امنیتی در زمینه ارتقای ظرفیت ها و کارایی هر چه بیشتر و ساماندهی فضاهای کاری امنیتی در مدیریت وظایف و ماموریت ها تدوین کرده است.

مشاور نخست وزیر عراق در ادامه درباره تحول دیجیتالی در بخش امنیتی نیز گفت: سرویس های امنیتی با همکاری نهادهای بین المللی در سازماندهی گذرگاه های مرزی، داده های بیومتریک، خدمات امنیتی و اسناد مدنی و توسعه برنامه های کاربردی برای امنیت داخلی در حال کار بر روی تحول دیجیتالی هستند ضمن آنکه برنامه های بلند پروازانه ای هم در زمینه امنیت سایبری و بیمه و تامین امنیت اسناد و داده های ملی در نظر گرفته شده است.

علاوی با اشاره به وجود هماهنگی ها و همکاری های لازم امنیتی در میان مقامات ارشد اداری وحوزه های عملیاتی برای ارتقای سطح ارتباطات راهبردی و تحقق اهداف مورد نظر در سال 2024 تاکید کرد تدابیری نیز برای توسعه الزامات سیستم های تسلیحاتی، بخش مسکن، دارو، مراقبت از مجروحان، تقویت سیستم های منابع انسانی و ایجاد فضای مناسب اداری، مالی، فنی و اخلاقی در  تشکیلات وزارتخانه ها و نهادهای امنیتی اندیشیده شده است.

وی در پایان تاکید کرد دولت در پی تقویت روابط حکومت مرکزی با دولت اقلیم کردستان و دیگر تشکیلات و نهادهای داخلی است تا  سطح امنیت ملی و سیستم دفاع ملی عراق را بهبود بخشد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا