سیاسی

نخست وزیر قطر:
تل‌آویو از کمک‌های انسان‌دوستانه برای باج‌گیری سیاسی استفاده می‌کند

نخست وزیر قطر با تاکید بر غیرقابل قبول بودن استفاده از کمک‌ها به غزه برای باج گیری سیاسی، گفت که در هفته گذشته فشارهایی بر رژیم صهیونیستی برای کمک‌های بیشتر وارد شده است.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، با تاکید بر غیرقابل قبول بودن استفاده از کمک‌ها به غزه برای باج گیری سیاسی، گفت که در هفته گذشته فشارهایی بر رژیم صهیونیستی برای کمک‌های بیشتر وارد شده است.

وی در اظهاراتی به شبکه «الجزیره» در حاشیه اولین روز گفت‌وگوی راهبردی قطری-امریکایی افزود که تلاش برای تامین زیرساخت‌ها برای دریافت کمک‌ها در غزه در حال انجام است.

وی تاکید کرد که موضوع کمک‌های بشردوستانه قابل باج‌گیری سیاسی نیست و افزود که این همان چیزی است که از رفتار اشغالگران در دوره اخیر می‌بیند.

پیش از این جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت که تل آویو باید ورود کمک های بیشتر به نوار را تسهیل کند.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت که تل‌آویو با یک پیشنهاد معقول موافقت کرده و توپ در حال حاضر در زمین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است.

بایدن همچنین – در اظهاراتی در روز سه‌شنبه – با هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها در قدس و کرانه باختری در صورت عدم دستیابی به توافق قبل از ماه رمضان، آتش‌بس را ضروری دانست.

از سوی دیگر، اسامه حمدان، از سران حماس، گفت که این جنبش از هیچ تلاشی برای توقف تجاوز، بازگرداندن آوارگان و آوردن کمک دریغ نمی‌کند.

وی تاکید کرد که هیچ توافقی را که شامل توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر، بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق خود نباشد، نمی پذیرد.

حمدان از واکنش مثبت جنبش به پیشنهاد میانجی‌گران سخن گفت و تاکید کرد که دولت اشغالگر برای ادامه کشتار فلسطینی‌ها به تعلل و طفره‌روی می‌پردازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا