سیاسی

ادعای بایدن: هدف از ائتلاف دریای سرخ مقابله با تهدید ایران است

رئیس جمهور امریکا ادعا کرد هدف از ایجاد ائتلاف در دریای سرخ مهار تهدید ایران است.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت ائتلاف دفاعی ایجاد شده توسط امریکا در دریای سرخ با هدف محافظت در برابر تهدید ایران بوده است.

به گزارش روسیا الیوم،  بایدن گفت: ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنای مهار کردن تهدید ناشی از ایران است، به همین دلیل است که من ائتلافی متشکل از ده‌ها کشور برای دفاع از کشتیرانی بین‌المللی و آزادی دریانوردی در دریای سرخ تشکیل دادم.

وی افزود: من دستور حمله برای تضعیف و از بین بردن توانمندی حوثی ها(جنبش انصار الله) و دفاع از نیروهای امریکایی در منطقه را صادر کردم و به عنوان فرمانده کل قوا، از هدایت اقدامات بیشتر برای محافظت از مردم و ارتش خود دریغ نخواهم کرد.

رئیس جمهور امریکا  در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت این کشور، به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت: به ارتش امریکا دستور خواهد داد تا یک ماموریت اضطراری را به منظور ایجاد یک اسکله دریایی موقت در دریای مدیترانه در سواحل غزه فرماندهی  کند.

بایدن با اشاره به اینکه راه اندازی این اسکله موقت در سواحل غزه می‌تواند پذیرای کشتی‌های بزرگ حامل غذا، آب، دارو و سرپناه‌های موقت باشد، تاکید کرد: در اجرای این فرآیند هیچ نیروی امریکایی در میدان حضور نخواهد داشت.

وی در  این سخنرانی یک ساعت و هفت دقیقه ای خود، افزون بر بررسی مسائل داخلی امریکا به شماری از مسائل خارجی از جمله جنگ روسیه و اوکراین و ضروت کمک به کی یف، جنگ غزه، مهاجرت، اقتصاد امریکا، سقط جنین، مشاغل، انتخابات و موضوعات دیگر پرداخت.

در این سخنرانی، اعضای کنگره پیام های متعددی را ارائه کردند که مهمترین آنها ضرورت برقراری آتش بس در غزه و توقف ارسال سلاح و مهمات برای رژیم صهیونیستی بود.

از حواشی این سخنرانی می توان به لباس سفید زنان کنگره از حزب دموکرات  اشاره کرد که هدف از این اقدام لزوم تلاش برای حفظ حقوق زنان عنوان شده است.

این در حالی بود که برخی از اعضای کنگره چهار انگشت خود را در حین صحبت بایدن بالا بردند و خواستار چهار سال دیگر ریاست جمهوری وی شدند ضمن آنکه بایدن نیز به کهولت سن خود اشاره کرد و گفت: 81 سال سن او باعث شده است که اوضاع را واضح تر از همیشه ببیند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا