سیاسی

بررسی تحولات منطقه در تماس تلفنی وزیر خارجه عمان با امیر عبداللهیان

وزرای خارجه ایران و عمان در تماس تلفنی روابط دوجانبه و همچنین اوضاع منطقه و جهان را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در تماس با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی را با یکدیگر مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، در این تماس تلفنی وزیر خارجه عمان سلام گرم سلطان عمان هیثم بن طارق آل سعید را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد ضمن آنکه طرفین مناسبات دو کشور را در مسیر درست و رو به جلو ارزیابی کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین، در خصوص آخرین تحولات غزه و کرانه باختری تبادل نظر و با اشاره به قطعنامه اخیر نشست فوق العاده وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در جده، بر ضرورت تلاش جمعی کشورهای اسلامی برای توقف فوری نسل کشی رژیم صهیونیستی و ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگو، با انتقاد از رفتار متعارض و بدعهدی امریکا در موضوع مذاکره برای لغو تحریم ها، از تداوم تلاش و ابتکار سلطان عمان در این مسیر قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان همچنین با توجه به دیدار مهم سران ایران و عمان در مسقط و تهران و آثار مثبت آن بر روابط دو کشور، سلام رئیس جمهور ایران را به سلطان عمان ابلاغ کرد.

منبع
سخنگو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا