سیاسی

سرقت حدود یک میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی از اموال تشکیلات خودگردان

رژیم صهیونیستی قصد دارد قریب به یک میلیارد دلار از بودجه و وجوه مصادره شده تشکیلات خودگردان نزد این رژیم را به سرقت ببرد.

میدل ایست نیوز:  نشریه «مارکر» ضمیمه اقتصادی روزنامه صهیونیستی هآرتص گزارش داد بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی قصد دارد حدود 3 میلیارد شیکل معادل 835 میلیون دلار از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین را که نزد این رژیم بلوکه است؛ به سرقت ببرد.

به گزارش الجزیره، مارکر تصریح کرده است اسموتریچ به دنبال افزایش درآمدهای عمومی تا حدود 5.6 میلیارد دلار برای حمایت از پیش نویس بودجه عمومی برای سال جاری است که به زودی به کنست ارائه خواهد شد. این درآمدها شامل وجوه بلوکه شده تشکیلات خودگردان نزد دولت رژیم صهیونیستی است که باید به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل می شد، اما اسموتریچ  قصد دارد آنها را برای تأمین بودجه و پر کردن کسری بودجه مورد استفاده قرار دهد.

این منبع افزود: مجموع پولی که تل آویو از درآمدهای مالیاتی باید در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار می داده است؛ حدود 835 میلیون دلار است که از سال 2018 تا کنون رقم آن از مرز 800 میلیون دلار فراتر رفته است.

گفتنی است دولت‌های مختلف رژیم صهیونیستی، این پول را در این سال‌ها به بهانه اینکه مقامات تشکیلات خودگردان آن را در اختیار خانواده‌های اسیران و شهدای کرانه باختری، قدس و نوار غزه قرار می دهد، توقیف کرده و نزد خود نگه داشته‌اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا