خبر اولسیاسی

افشای برنامه 10 ساله رژیم صهیونیستی برای نوار غزه

منابع خبری از برنامه‌ریزی 10 ساله رژیم صهیونیستی برای حضور در نوار غزه بعد از اتمام جنگ در این منطقه خبر می‌دهند.

میدل ایست نیوز: همزمان با آنکه امریکا از طریق شورای امنیت برای تصویب پیش نویس قطعنامه ای برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه اقدام کرده است، اطلاعات جدیدی در باره برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای روز پس از پایان جنگ در نوار غزه به بیرون درز کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط،  بر اساس مطالب درز یافته به یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، قصد دارد نیروهای ارتش  را به مدت 10 سال در نوار غزه نگه دارد و بر این باور است که ارتش به این بازه زمانی نیاز دارد تا واقعیت نوار را به چیزی شبیه به واقعیت کرانه باختری تبدیل کند.

بر اساس برآوردهای امنیتی، مرحله اول جنگ فعلی که رژیم صهیونیستی آن را نابودی و فائق آمدن بر حماس نامیده است، یک یا دو سال طول می کشد، اما ایجاد واقعیت جدیدی که بر اساس آن، در نوار غزه یک دولت جایگزین حماس شود، البته اگر چنین چیزی اصلا امکانپذیر باشد؛ هشت سال دیگر طول خواهد کشید.

به گزارش روزنامه «تایمز آو اسرائیل»،  نتانیاهو و یاران نزدیکش انتظار برقراری حکومت نظامی  در غزه و شهرک سازی در آن را ندارند، اما این رژیم در صدد آن است که غزه را از دور کنترل کند.

گفتنی است تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در آستانه ماه مبارک رمضان ادامه دارد اما هنوز موانع موجود بر سر راه این توافق حل نشده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا