سیاسی

بررسی مسائل منطقه در دیدار رئیس مجلس سنای اردن با مقامات انگلیس

رئیس مجلس سنای اردن در سفر به انگلیس با مقامات این کشور مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: رئیس مجلس سنای اردن در سفر به لندن پایتخت انگلیس با روسای مجلس اعیان و عوام انگلیس اوضاع منطقه را مورد بررسی قرار داد و خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین و همکاری با جامعه جهانی برای توقف دائمی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

به گزارش الرای، فیصل الفایز، رئیس مجلس سنای اردن در دیدارهای جداگانه با جان مک فول، رئیس مجلس اعیان و لیندزی هویل، رئیس مجلس عوام تاکید کرد: منطقه ما گرفتار درگیری‌های سیاسی و امنیتی است که آخرین آنها تجاوزات  اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی است و شاهدیم طی آن ده‌ها هزار نفر شهید و مجروح شده اند و ما معتقدیم هدف از این حملات کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های آنها در چارچوب یک تجاوز روشمند و سیستماتیک و نژادپرستانه است.

الفایز در جریان این گفت‌وگوها با تاکید بر اینکه تنها راه تضمین امنیت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و منطقه، تشکیل کشور مستقل فلسطین است، افزود: هیچ چیزی نمی‌تواند ادامه سیاست گرسنه نگه داشتن، حمله به بیمارستان‌ها و کشتار هزاران کودک و زن را توجیه کند در حالیکه رژیم اسرائیل تمام قوانین و ارزش‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است.

الفایز ضمن تشریح تلاش‌های ملک عبدالله پادشاه اردن برای برقراری صلح و امنیت در منطقه با هدف دستیابی به افق سیاسی که به چرخه خشونت پایان دهد؛ تاکید کرد حل مسئله فلسطین در راه حل دو کشوری نهفته است و اگر موضوع کشور مستقل فلسطین به پایتختی شرق قدس تحقق پیدا نکند، هیچ امنیت و ثباتی برای رژیم صهیونیستی و دیگران وجود نخواهد داشت.

وی از انگلیس و اتحادیه اروپا خواست از تلاش‌های گسترده ملک عبدالله دوم برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به طور دائم و کافی به این منطقه حمایت کنند.

این مقام اردنی در ادامه تاکید کرد کشورش امروز از نظر سیاسی و امنیتی کشوری قدرتمند است، اما به دلیل درگیری های پیرامون خود، از جمله تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حضور یک میلیون و سیصد هزار آواره سوری در اراضی خود با چالش های اقتصادی مواجه است و متأسفانه جامعه جهانی به تعهدات خود در قبال آوارگان سوری عمل نمی کند.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا