سیاسی

گزارش سالانه سازمان پاکدستی عراق و مبارزه با فساد دانه درشت‌ها

رئیس سازمان پاکدستی عراق از انتشار گزارش قریب الوقوع سالانه این سازمان و بررسی پرونده فساد دانه درشت‌ها خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان پاکدستی عراق اعلام کرد در حال کار کردن روی تمامی پرونده‌های مربوط به فساد است در حالیکه در میان این پرونده ها، نام  شخصیت‌های بزرگی نیز به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، قاضی حیدر حنون رئیس سازمان پاکدستی امروز جمعه اعلام کرد پرونده های موجود در این سازمان شامل چند شخصیت اصلی عراق نیز هست و این نشان می دهد که روی همه پرونده‌های فساد کار می‌کند و تفاوتی در این زمینه قائل نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حیدر حنون گفت: این سازمان هفته آینده، گزارش سالانه خود را درباره دستاوردهای خود در سال 2023 ارائه و هر یک از مدیران این سازمان دستاوردهای بخش خود را منتشر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان پاکدستی فقط یک اداره تحقیق نیست، بلکه بخش‌ها و تخصص‌های متعدد و بزرگی شامل تشریفات، پرونده‌های تحقیق، پیشگیری، افشای مالی مقامات، شفاف‌سازی و همکاری با روزنامه نگاران حقیقت یاب دارد که وظیفه مبارزه با فساد را از ابتدا تا انتها بر عهده دارند.

رئیس سازمان پاکدستی با اشاره به ضرورت مبارزه با مفسدان تاکید کرد: این سازمان پرونده ها و ادله فساد اداری را تکمیل و به قوه قضائیه ارسال می کند و قاضی بازپرس پس از تبدیل شدن پرونده به موضوع کیفری پرونده را تحویل می گیرد و سپس از قاضی تحقیق برای بازداشت فرد، ارجاع، محکومیت یا جلب او که همگی از احکام قضایی هستند؛ اقدام خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا