اجتماعی

ثبت اثر ضد نژادپرستانه دندانپزشک عراقی در «گینس»

جوان داندانپزشک عراقی اهل کربلا با خلق تابلویی هنری با استفاده از میخ و نخ با موضوع مبارزه با نژادپرستی، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی «گینس» ثبت کرد.

میدل ایست نیوز: رضا سالم هاشم جوان عراقی از اهالی شهر کربلا پس از ترسیم بزرگترین نقاشی با استفاده از نخ های متعدد و میخ به وسعت 13.3 متر مربع نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی «گینس» ثبت کرد.

به گزارش سومریه نیوز، این جوان عراقی ، تصویری از وینسیوس جونیور بازیکن برزیلی تیم رئال مادرید را به شکلی خلاقانه، با استفاده از  میخ و نخ روی یک تابلوی بیش از سیزده متری خلق کرده است تا بدین وسیله مخالفت خود را با نژادپرستی ابراز کند.

هاشم در پستی در صفحه شخصی خود در  فیسبوک نوشت که این تابلوی نقاشی را با هدف اعلام مخالفت خود با نژادپرستی و حمایت از وینیسیوس جونیور خلق کرده است تا بتواند به عنوان صاحب بزرگترین تابلوی نقاشی جهان با  استفاده از نخ و میخ  نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند.

وینیسیوس جونیور در فصل جاری لالیگای اسپاینا،  بارها هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته است اما با حمایت های گسترده جهان فوتبال و هنرمندان روبرو شده است.

رضا سالم هاشم  که دارای مدرک دندانپزشکی از دانشگاه کربلاست و به عنوان پزشک در بیمارستان عمومی الهندیه کار می کند؛ تاکید کرد روی این نقاشی یک سال کار مستمر انجام داده است اما پس از خستگی ها و شب نخوابیدن های بسیار و برنامه ریزی، سرانجام توانسته است احساسات خود را بیان کند و به آرزوی خود برسد و باعث افتخار شهر و کشورش شود.

منبع
سومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا