اجتماعیسیاسی

راه‌اندازی کمپینی در عراق برای حمایت از دختران در برابر باج‌خواهی

دستگاه امنیت ملی عراق یک کمپین آگاهی بخشی درباره باج خواهی برای حمایت از دختران در جامعه عراق راه اندازی کرد.

میدل ایست نیوز: دستگاه امنیت ملی عراق یک کمپین آگاهی بخشی گسترده تحت عنوان «ما پشت شما هستیم» با هدف حمایت از دختران به ویژه دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی در مقابل باج خواهی راه اندازی کرد.

به گزارش العربي الجدید، این کمپین در حالی راه اندازی شده است که اخیرا موارد باج خواهی در جامعه عراق افزایش یافته است.

این کمپین برای محافظت از دانش آموزان و تلفن ها و حساب های کاربریشان در شبکه های اجتماعی است که تلاش های خود را برای حمایت از دخترانی که در معرض باج خواهی سایبری قرار گرفته اند، متمرکز می کند.

در بیانیه دستگاه امنیت ملی عراق آمده است که کمپین «ما پشت شما هستیم» با هدف تبیین ویژگی ها و کیفیت روش های دفاع علاوه بر هدایت آن ها برای برخورد با باج گیر با روش های قانونی سختگیرانه صورت می گیرد.

شایان ذکر است که این کمپین در پایتخت بغداد آغاز شده و سپس در دوره آینده به استان های دیگر منتقل خواهد شد.

وزارت کشور عراق پیشتر اقدامات سختگیرانه ای را برای کنترل جرایم باج خواهی الکترونیکی در کشور اجرا کرده و 43 پرونده باج خواهی در هفته خنثی گشته که نشان دهنده جدی بودن این جرایم و تعداد بالای آن ها است.

پدیده باج‌گیری سایبری در عراق بسیار گسترده است و توسط باندهای متخصص و افراد برای دستیابی به منافع مالی و اهداف دیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

باج خواهی، تهدید و افترا به موجب قانون مجازات 111 سال 1969 حبس شدید یا بیش از سه ماه تا پنج سال حبس یا جزای نقدی را در پی خواهد داشت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا