اقتصادی

راه اندازی بانک سرمایه‌گذاری عمان برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین المللی

سلطان‌نشین عمان نخستین بانک سرمایه‌گذاری تخصصی کاملا دولتی را با هدف ارائه خدمات بانکی به سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی راه اندازی کرد.

میدل ایست نیوز: سلطان نشین عمان پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی و سازمان بازار سرمایه این کشور، نخستین بانک سرمایه‌گذاری تخصصی دولتی را با هدف ارائه خدمات بانکی و تولیدات منطقه ای به سرمایه گذاران داخلی و بین المللی راه اندازی کرد.

به گزارش الجزیره، «بانک سرمایه گذاری عمان» که مقر اصلی آن در مسقط پایتخت این کشور قرار دارد، از اهداف راهبردی سلطان نشین عمان و سرمایه گذاران محلی و منطقه ای از طریق ارائه خدمات مالی از قبیل مشاوره مالی به شرکتها و توسعه بازارهای سهام داخلی و منطقه ای حمایت خواهد کرد.

سلطان نشین عمان  در پی تاسیس یک اقتصاد انعطاف‌پذیر غیر وابسته به نفت و پایدار و در عین حال رقابتی است و دستیابی به این هدف را از طریق اجرای پروژه های گوناگونی نظیر صنعت هیدروژن سبز، بارگیری و تخلیه کالا در بندر «الدقم» در دستورکار قرار داده است.

در همین خصوص عبدالسلام بن محمد المرشدی، رئیس هیئت مدیره بانک سرمایه گذاری عمان اعلام کرد خدمات این بانکها تنها محدود به سرمایه گذاران داخلی نیست و شامل سرمایه گذاران خارجی نیز خواهد بود ضمن آنکه این بانک قصد دارد خدمات بانکی و محصولات منطقه ای را با تمرکز ویژه بر شرکت هایی که در بازارهای نوظهور سرمایه گذاری می کنند، به سرمایه گذاران داخلی و بین المللی ارائه کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا