سیاسی

رییس مجلس اردن:
عراق رکن اساسی امنیت منطقه است

رئیس مجلس نمایندگان اردن در دیدار با هیات عراقی ثبات کشور عراق را به عنوان رکن اساسی امنیت در منطقه توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: احمد الصفدی رئیس مجلس  نمایندگان اردن با تاکید بر عمق روابط اردن و عراق و ضرورت تقویت آن در زمینه های مختلف اعلام کرد کشورش تحت رهبری ملک عبدالله همواره اصرار دارد تا از همه ظرفیت و توانمندی های خود برای حمایت از امنیت و ثبات در عراق و تلاش های این کشور در راه آبادانی ملی مطابق با خواسته ها و آرزوهای ملت عراق استفاده کند.

به گزارش الوفد، احمد الصفدی هنگام میزبانی از جاسم عبود رئیس دادگاه عالی فدرال عراق و هیات همراه وی، به اهمیت اجرای توافقات دوجانبه و همچنین توافقات سه جانبه اردن، عراق و مصر با هدف دستیابی به تکامل و یکپارچگی اقتصادی بگونه ای که به نفع ملت هر سه کشور باشد؛ اشاره کرد و گفت: نگرش ما اردنی ها به عراق، به عنوان یک عمق استراتژیک و یک کشور برادر با روابط مشترک نامحدود میان دو ملت است.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت همکاری ها میان اردن و عراق در زمینه های قضایی و استفاده از تجربیات متقابل ، خاطر نشان کرد امنیت و ثبات عراق رکن اساسی امنیت و ثبات منطقه است و اردن حامی اصلی تلاش ها برای بازگرداندن نقش پیشقراولی  عراق در عمق عربی و  و تاثیر و نفوذ منطقه ای آن است.

رئیس دادگاه عالی فدرال عراق نیز در این دیدار به مواضع خردمندانه و اعتدال گرایانه اردن با هدف حمایت از امنیت و ثبات منطقه اشاره و از موضعگیری های حمایتگرانه این کشور در قبال عراق تقدیر کرد.

رئیس دادگاه فدرال در این دیدار، برخی از وظایف و اختیارات و نحوه ایفای نقش این دادگاه را بویژه در عرصه نظارت بر اجرای قانون اساسی و تفسیر متون آن و تایید نتایج انتخابات تشریح کرد.

گفتنی است رئیس دادگاه عالی فدرال عراق بنا به دعوت رسمی دادگاه قانون اساسی اردن به این کشور سفر کرده است و دو طرف، در دیدارهای خود یادداشت های  تفاهم دوجانبه ای  برای توسعه همکاری های قضایی امضا کردند.

منبع
الوفد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا