سیاسی

متهم شدن رژیم صهیونیستی به گرفتن اعتراف اجباری از کارمندان «اونروا»

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(اونروا) اعلام کرد رژیم صهیونیستی، کارکنان این سازمان را مجبور کرده است تا به دروغ علیه حماس اعتراف کنند.

میدل ایست نیوز: اونروا اعلام کرد برخی از کارمندان این آژانس که از زندان های رژیم صهیونیستی در غزه آزاد شده اند؛ اعلام کرده اند از جانب مقامات این رژیم تحت فشار قرار گرفته اند تا به دروغ اذعان کنند این آژانس با حماس ارتباط داشته است و کارمندانش در حملات هفتم اکتبر مشارکت داشته اند.

به گزارش اسکای نیوز، این اتهامات در گزارش اونروا که خبرگزاری رویترز نیز دریافت کرده است، شامل روایت ها و اظهار نظر فلسطینیان از جمله تعدادی از کارمندان اونروا است که درباره بدرفتاری در زندانهای رژیم صهیونیستی سخن گفته اند.

در همین رابطه «ژولیت توما» مدیر ارتباطات آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل در مناطق فلسطینی تصریح کرد  که در پی آن است تا اطلاعات مندرج در یک گزارش 11 صفحه ای منتشر نشده را در اختیار آژانس های داخل و خارج سازمان ملل قرار دهد تا آنها بتوانند این مدارک را که مرتبط با نقض حقوق بشر است؛ مستند سازی کنند.

وی تاکید کرد زمانی که جنگ پایان می یابد باید یک رشته تحقیقات به منظور بررسی همه موارد نقض حقوق بشر صورت گیرد.

در این گزارش آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی شماری از کارمندان اونروا را بازداشت و با آنها بدرفتاری کرده و تعرضاتی نیز به آنها داشته است که شامل ضرب و شتم خشونت بار آنان، غرق مصنوعی و تهدید به اذیت و آزار خانواده های آنان بوده است.

در این گزارش همچنین تصریح شده است، کارمندان این آژانس هنگام بازداشت به دست صهیونیست ها مورد تهدید و تحت اجبار و فشار قرار گرفته اند تا به اظهار نظر نادرست و دروغ علیه حماس و داشتن ارتباط با این جنبش از جمله مشارکت در عملیات و خشونتهای هفتم اکتبر2023 اعتراف کنند.

این درحالی است که اونروا درخواست خبرگزاری رویترز را برای دسترسی به متون مصاحبه های انجام شده که حاوی اتهامات و گرفتن اعترافات دروغین زیر فشار بوده است؛ رد کرد.

گفتنی است اونروا به سبب ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه شمار زیادی از کارمندان آن در حماس عضویت دارند و برخی از آنان در عملیات هفت اکتبر شرکت داشته اند، در کانون یک طوفان دیپلماتیک قرار گرفته است به گونه ای که از زمان طرح این اتهامات،آمریکا کمکهای خود به این آژانس را متوقف کرد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا