اجتماعیسیاسی

انتقال صدها شهروند عراقی از اردوگاه الهول به عراق

وزارت امور مهاجران و آواراگان عراق امروز یکشنبه از بازگشت 622 نفر از اردوگاه الهول سوریه و انتقال آنها به استان نینوا خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور مهاجران و آواراگان عراق امروز یکشنبه از بازگشت 622 نفر از اردوگاه الهول سوریه و انتقال آنها به استان نینوا خبر داد.

به گزارش «العربی الجدید» علی عباس، سخنگوی وزارت امور مهاجران عراق گفت: عصر دیروز (شنبه 9 مارس) 159 خانواده عراقی شامل 622 نفر از اردوگاه الهول بازگردانده شدند.

عباس صبح روز یکشنبه در اظهارات مطبوعاتی افزود: افرادی که بازگردانده شده‌اند برای مدتی در اردوگاه الجدعه (جنوب موصل) اقامت خواهند کرد تا برای انتقال به سکونتگاه‌های خود بازپروری شوند.

از سوی دیگر، نصیر الحدیدی، یکی از اعضای کمیته مهاجرت و آوارگان در دفتر استانداری نینوا، به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که اکثر افرادی که به عراق منتقل شده‌اند زن، کودک و سالخورده هستند که اسامی آنها بررسی شده و صحت سوابق و وضعیت حقوقی آنها در داخل عراق تأیید شده است.

وی تاکید کرد که «آوارگان بازگشته از استان های مختلف عراق هستند و قبل از اینکه به مناطق اصلی خود بازگردند، چند ماه را برای گذراندن دوره های روانی و توانبخشی اجتماعی سپری خواهند کرد.»

این مقام تأکید کرد که اسامی دسته دیگری از حاضران در اردوگاه الهول سوریه در حال بررسی است تا در آینده روند انتقالشان به کشور در مرحله بعدی انجام شود.

در ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی اخیرا طی اظهاراتی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرد و گفت که بیش از 20 هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر 18 سال دارند.

اردوگاه الهول دربردارنده حدود 7000 خانواده عراقی، و تقریبا همین تعداد سوری، و بیش از 10 هزار تن از حدود 20 ملیت مختلف است که تنها حدود 13 کیلومتر با مرز عراق و سوریه فاصله دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا