سیاسی

رایزنی وزرای خارجه امارات و کانادا پیرامون تحولات نوار غزه

وزرای خارجه امارات متحده عربی و کانادا در دبی دیدار و پیرامون تحولات اوضاع نوار غزه گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی با ملانی جولی همتای کانادایی خود درباره تحولات اوضاع در خاورمیانه و نوار غزه و پیامدهای انسانی آن گفت وگو کرد.

به گزارش الخليج آنلاین، وزیر خارجه امارات در دیدار با همتای کانادایی خود در دبی بر اهمیت تقویت تلاش های جامعه بین المللی برای دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه تاکید کرد.

وی همچنین بر اولویت فوری تقویت پاسخ های بشردوستانه به نیازهای مردم فلسطین، تأمین حفاظت از تمامی غیرنظامیان و پایان دادن به افراط گرایی، تنش و خشونت در منطقه تاکید کرد.

عبدالله بن زاید به همراه همتای کانادایی خود، ابتکار اخیر اعلام شده در خصوص فعال سازی کریدور دریایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و نقش آن در افزایش جریان کمک های انسان دوستانه به غیرنظامیان را بررسی کرد.

وی همچنین با ملانی پیرامون روابط دوجانبه بین امارات متحده عربی و کانادا و راه‌های ارتقای آنها و فرصت‌های موجود برای تقویت همکاری‌ها در چندین بخش بحث و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کانادا چند روز پیش سفر خود را به منطقه که تا به امروز شامل عربستان، کویت و امارات بوده آغاز کرده تا درمورد تحولات منطقه به ویژه نوار غزه گفت وگو کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا