خبر اولسیاسی

واکنش نتانیاهو به انتقادات بایدن: حمله به رفح «کلیدی» است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقاد رئیس‌جمهور ایالات متحده، درباره رویکرد خود در جنگ غزه، این اظهارات را «نادرست» خواند.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقاد اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، درباره رویکرد خود در جنگ غزه، این اظهارات را «نادرست» خواند.

بایدن روز شنبه گفت که معتقد است رویکرد بنیامین نتانیاهو، در جنگ علیه حماس در غزه، «بیش از آن که به اسرائیل کمک کند به آن لطمه می‌زند.»

به گزارش «الجزیره» بنیامین نتانیاهو در واکنش به این سخنان، روز یکشنبه در گفت‌وگو با نشریه پولیتیکو گفت: «دقیقا نمی‌دانم منظور رئیس‌جمهور [آمریکا] چه بود، اما اگر منظورش این بود که من سیاست‌های شخصی خود را بر خلاف خواست اکثر اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنم و به منافع اسرائیل لطمه می‌زنم، در این صورت او در هر دو زمینه نادرست گفته است.»

او در ادامه بار دیگر تأکید کرد که «این فقط سیاست‌های شخصی من نیست. این سیاست‌هایی است که اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها از آن حمایت می‌کنند.»

جو بایدن با انتقاد از آسیب دیدن مردم غزه در نتیجه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی خواستار توجه بیشتر نتانیاهو به «تلفات بی‌گناهان در نتیجه عملیات» شده بود.

اما نتانیاهو در واکنش خود به اظهارات رئیس‌جمهور ایالات متحده با ایده تشکیل کشور فلسطینی که چندین بار توسط بایدن و مسئولان دولتش تکرار شده نیز مخالفت کرد.

او گفت: « از نظر اسرائیلی‌ها آخرین چیزی که باید انجام شود، قرار دادن حکومت فلسطین در غزه است» و مدعی شد مردم از موضع او مبنی بر آن که «باید قاطعانه تلاش‌ها برای قبولاندن اجباری کشور فلسطینی به ما را رد کنیم» حمایت می‌کنند.

نتانیاهو در این مصاجبه همچنین بار دیگر حمله به شهر رفح در جنوب غزه را برای شکست دادن حماس «کلیدی» دانست.

او با اشاره به این که «ما به پیروزی بسیار نزدیک شده‌ایم» گفت که وقتی ارتش عملیات نظامی علیه «گردان‌های باقیمانده تروریست‌ها» در رفح را آغاز کند، فقط چند هفته نیاز است تا مرحله شدید نبرد به پایان برسد.

او همچنین مدعی شده که «سه چهارم» گردان‌های حماس نابود شده‌اند و توقف حملات به آنها اجازه بازسازی می‌دهد.

این در حالی است که جو بایدن در مصاحبه روز شنبه خود تصریح کرد که حمله به شهر رفح در جنوب غزه، برای او «خط قرمز» محسوب می‌شود.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که در آستانه آغاز ماه رمضان، هیئت حماس مذاکرات آتش‌بس در مصر را ترک کرده و امیدها به دستیابی به آتش‌بس در کوتاه‌مدت کم‌رنگ شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا