سیاسی

قطر: با وجود پیچدگی ها به آتش بس در غزه خوشبین هستیم

قطر با تاکید بر پیچیده شدن اوضاع، از تشدید تلاش ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه همزمان با فرارسیدن ماه رمضان خبر داد.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه شنبه اعلام کرد تلاش این کشور به علاوه تلاش های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به آتش در نوار غزه ادامه دارد اما در عین حال باید گفت که وضعیت در حال حاضر پیچیده شده است.

به گزارش العربی الجدید، این مقام قطر در کنفرانس خبری اعلام کرد: اوضاع غزه پیچیده است و وضعیت انسانی از بد به بدتر شدن سوق یافته است اما قطر و شرکای آن به تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس ادامه می‌دهند و ما همچنیان امیدواریم به برقراری آتش بس همزمان با ماه رمضان دست پیدا کنیم.

این مقام قطری با اشاره به ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای در امان ماندن غیر نظامیان از تبعات جنگ تاکید کرد قطر به‌عنوان میانجی در این جنگ‌ها هیچ نوع فشاری بر طرفی اعمال نمی‌کند ضمن آنکه مذاکرات نشان می دهد ارتباطات مثبت با همه طرف ها برای دستیابی به توافق ادامه دارد و دستیابی به آتش در غزه می تواند راه حل های کاهش تشدید تنش  و رسیدن کمک ها را تضمین  کند.

وی با بیان اینکه قطر برای رسیدن به آتش بس  دائم و نه موقت در غزه تلاش می کند، افزود:  به توافق آتش بس در غزه نزدیک نیستیم، اما در عین حال  همچنان خوشبین هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر  با اشاره به ایده های کمک رسانی برای ساکنان غزه تاکید کرد ما معتقدیم جایگزینی برای گذرگاه های زمینی وجود ندارد و ما همچنان بازگشایی آنها را امری ضروری می دانیم.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا