اقتصادیسیاسی

خسارت 2.3 میلیارد دلاری اقتصاد فلسطین در نتیجه جنگ

سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد طی چهار ماه اول تجاوزات رژیم صهیونیستی، اقتصاد فلسطین متحمل خسارت 2.3 میلیارد دلاری شده است.

میدل ایست نیوز: سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد طی چهار ماه اول تجاوزات رژیم صهیونیستی اقتصاد فلسطین متحمل خسارت 2.3 میلیارد دلاری شده است.

به گزارش «الجزیره» سازمان مرکزی آمار فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد تولیدات بخش خصوصی در نوار غزه تقریبا به طور کامل متوقف شده و در کرانه باختری کاهش بی سابقه ای داشته است.

این منبع اشاره کرد تولیدات بخش های اقتصادی در کرانه باختری طی چهار ماه اول تجاوزات رژیم صهیونیستی در مقایسه با حجم عادی تولید در چهار ماه مذکور 27 درصد کاهش و خسارت حدود 1.5 میلیارد دلاری داشته است.

از طرفی دیگر در چهار ماه اول جنگ به تولید طبیعی نوار غزه 86 درصد خسارت وارد شده که معادل 810 میلیون دلار است و نتیجه منفی بر درآمدهای کلی فلسطین خواهد گذاشت.

شمار تاسیسات بخش خصوصی فلسطین در سال 2023، 176 هزار تاسیسات برآورد شده که 56 هزار تاسیسات در نوار غزه و 120 هزار تاسیسات دیگر در کرانه غربی قرار دارد.

سازمان مرکزی آمار فلسطین خبر داد که اغلب کارگران در نوار غزه به جز کارگران بخش درمان و امدادرسانی شغلشان را از دست داده اند.

شمار کارگران بخش خصوصی فلسطین در سال گذشته حدود 522 هزار نفر برآورد شده که 349 هزار تن از این افراد در کرانه باختری و 173 هزار نفر دیگر در نوار غزه مشغول به کار بودند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا