سیاسی

اقدام انگلیس در اعزام یک کشتی دیگر به دریای سرخ

همزمان با تهدید انصارالله یمن به افزایش حملات در دریای سرخ، انگلیس از اعزام یک فروند کشتی جنگی دیگر و ایتالیا نیز از سرنگون کردن دو فروند پهپاد خبر داد.  

میدل ایست نیوز: همزمان با تهدید انصارالله یمن به تشدید حملات خود در ماه رمضان در حمایت از مردم فلسطین، دولت انگلیس اعلام کرد کشتی جنگی «دیاموند» وابسته به نیروی دریایی سلطنتی این کشور را به دریای سرخ و خلیج عدن اعزام کرده است تا در حفاظت از حرکت جهانی کشتیرانی مشارکت داشته باشد.

به گزارش الجزیره، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : انگلیس همچنان در خط مقدم واکنش بین‌المللی به حملات جدی حوثی ها(انصارالله) به کشتی های تجاری که جان ملوانان بین المللی را با خطر مواجه می کند؛ باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، ستاد نیروهای مسلح ایتالیا در وزارت دفاع این کشور روز سه شنبه اعلام کرد یکی از کشتی های نظامی این کشور که در قالب ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ فعالیت می‌ کند، دو فروند پهپاد را سرنگون کرده است.

این منبع بدون اشاره به جزئیات این ماجرا افزود: ناوشکن «کایو دویلیو» وابسته به نیروی دریایی ایتالیا، این دو پهپاد را در دفاع از خود هدف حمله قرار داده است .

گفتنی است ماموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ در فوریه گذشته برای کمک به محافظت از گذرگاه اصلی تجارت دریایی در برابر حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن در حمایت از نوار غزه و هدف قرار دادن کشتی های راهی مقصد فلسطین اشغالی اغاز شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا