اقتصادیسیاسی

مبادلات تجاری عراق و کره جنوبی به 9 میلیارد دلار رسید

سفیر کره جنوبی در عراق، با توضیح روابط بغداد و سئول خبر داد که حجم مبادلات تجاری دو کشور به 9 میلیارد دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز: سونگ سو جوی، سفیر کره جنوبی در عراق، با توضیح روابط بغداد و سئول خبر داد که حجم مبادلات تجاری دو کشور به 9 میلیارد دلار رسیده است.

سفیر کره جنوبی در مصاحبه با روزنامه عراقی «الصباح» گفت که کشورش از سال 2003 تاکنون 600 میلیون دلار کمک‌های انسان‌دوستانه در بخش‌های بهداشت و آموزش به عراق پرداخته است.

وی گفت که عراق دارنده چهارمین ذخایر نفتی جهان است و می‌کوشد که زیرساخت‌های صنایع نفت و گاز و پالایشی خود را تقویت کند و کره جنوبی به عنوان پنجمین قدرت پالایشی جهان نقش مهمی در توسعه پالایشگاه‌های عراق به خصوص در پالایشگاه کربلا داشته است.

سفیر کره جنوبی با اشاره به مشارکت شرکت‌های کشورش در طرح‌های راهبردی عراق از جمله بندر بزرگ فاو گفت که عراق بازار مهمی برای صادرات کره به خصوص خودرو و تجهیزات الکترونیک است که حجم این صادرات به 1.1 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود که حجم واردات کره جنوبی از عراق نیز 7.9 میلیارد دلار است که شامل نفت خام و مشتقات نفتی می‌شود.

سفیر کره جنوبی همچنین به روابط دو کشور در بخش فرهنگی و ورزشی نیز اشاره کرد و گفت که مثلا ورزش تکواندو از ورزش‌های سنتی کره جنوبی است که سفارت کره در بغداد برای ترویج آن به صورت سالانه مسابقاتی برگزار می‌کند که با استقبال گسترده جوانان عراقی مواجه می‌شود.

وی افزود که سفارت کشورش همچنین هر سال یک جشنواره فرهنگی برگزار می‌کند که با استقبال بسیار چشمگیری مواجه می‌شود.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا