سیاسی

نخست وزیر عراق: نباید فرصت طلایی جلب اعتماد مردم را از دست بدهیم

نخست وزیر عراق با بی مورد خواندن نگرانی ها درباره موفقیت دولت این کشور، تصریح کرد عراق امروز شاهد تجربه کردن یک فرصت طلایی برای باز گرداندن اعتماد مردم است.

میدل ایست نیوز:  محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مصاحبه ای گفت: ما امروزه با مهمترین چیز که همان اعتماد مردم است، سروکار داریم که در نظام سیاسی تا حدود زیادی از دست رفته است در حالی که این موضوع رمز موفقیت و قدرت این دولت است و ما امروز با یک فرصت طلایی برای بازگرداندن اعتماد مردم به این نظام روبرو هستیم.

به گزارش الفرات نیوز، السودانی افزود: ما 1542 طرح نیمه تمام و ناتمام از سال 2005 تا کنون دریافت کرده ایم که این امر نشان از هدررفت بیت المال است و فعال سازی مجدد آنها به علت متلاشی شدن برخی از این طرحها و اختلاف شدید قیمتها، هزینه های چند برابری بر دوش دولت تحمیل خواهد کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه اختلافات سیاسی، بسیاری از طرح ها و دستاورد ها را به با مشکل مواجه کرده یا به تعطیلی کشانده است؛ تاکید کرد برای تمامی مشکلات راه حل وجود دارد و شاید حل همه مشکلات امکان پذیر نباشد اما می توان اغلب آنها را حل کرد.

محمد شیاع السودانی با تاکید بر اینکه دولت کنونی این کشور با تصمیمی کاملا عراقی و بدون مداخله خارجی تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: خدمات رسانی نیاز به قانونگذاری دارد در حالی که دولت به فعالیت ها و تلاش خود برای اجرای برنامه ها ادامه می دهد. با توجه به نیاز شهروندان، خدمات رسانی به آنان در اولویت دولت قرار دارد و  این مساله ماموریت و وظیفه ای برای ثبات امنیتی، اجتماعی و به تبع آن سیاسی به شمار می آید.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه چالش مالی توسعه و گسترش پروژه ها را محدود می کند خاطر نشان ساخت: برخی به صورتی ناموجه نگران موفق شدن دولت هستند که انعکاس و تبلور آن را در رقابت های سیاسی ملاحظه می کنیم.

شیاع السودانی بر آمادگی دولت عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی آینده تاکید کرد و گفت : اجازه سوء استفاده از منابع دولتی را در انتخابات نخواهیم داد و دولت با  هیچ گونه تخلفی در مناصب مسامحه نخواهد کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا