سیاسی

شکایت لبنان به شورای امنیت بابت حملات رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

وزیر امور خارجه لبنان از شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی به خاطر تشدید تنش ها و کشاندن حملات به مناطق دور از مرزهای جنوبی لبنان خبر داد.

میدل ایست نیوز:  عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، به ادارات مربوطه در این وزارتخانه دستور داد  شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به علت هدف قرار دادن غیر نظامیان در مناطق مسکونی اطراف شهر بعلبک و روستاهای همجوار شرق لبنان ارائه کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت خارجه لبنان با انتشار بیانیه ای که در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفت، اعلام کرد آنچه بیش از پیش باعث افزایش نگرانی ها می شود این است که تشدید تنش ها و حملات به مناطق دور دست از مرزهای جنوبی لبنان کشیده شده است.

در این بیانیه آمده است: این اتفاقات نشان از تمایل رژیم صهیونیستی برای گسترش درگیری و کشاندن تمامی منطقه به جنگی است که امکان دارد جرقه های آن با چنین اقدامات خصمانه ای زده شود و به جنگی منطقه مبدل شود که این رژیم برای خروج از بن بست های داخلی به دنبال چنین طناب نجاتی می گردد.

وزارت خارجه لبنان در ادامه بار دیگر بر لزوم محکومیت همگانی حملات رژیم صهیونیستی توسط اعضای شورای امنیت و تلاش برای اجرای کامال قطعنامه  1701 شواری امنیت مصوب سال 2006 با هدف دستیابی به ثبات و آرامش پایدار در مرزهای جنوبی لبنان تاکید کرد و  از جامعه جهانی خواست این رژیم را به منظور متوقف کردن تجاوزات مستمر و  فزاینده ، تحت فشار قرار دهند.

روز گذشته، بشیر خضر، استاندار بعلبک با انتشار پیامی تأکید کرد که منطقه هرمل در استان بعلبک هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و افزود که یکی از این بمباران یک کارگاه تولید زیتون را هدف قرار داد که در آن یک تن شهید شد.

از سوی دیگر، رسانه رسمی لبنان اعلام کرد که بمباران هوایی رژیم صهیونیستی یک زاغه سلاح در غرب بعلبک را هدف قرار داده است. این منطقه از مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنگنده‌هایش دو ساختمان حزب الله در منطقه بقاع لبنان را هدف قرار داده است و افزود که این ساختمان‌ها وابسته به نیروی هوایی حزب الله بوده و در آنها برای حمله برنامه‌ریزی می‌شده است.

حدود دو هفته پیش هم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه اطراف بعلبک را هدف قرار دادند. آن حمله اولین حمله به نقطه‌ای دور از مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا