سیاسی

بلینکن از توزیع روزانه دو میلیون وعده غذایی در غزه خبر داد

وزیر خارجه امریکا گفت که با احداث گذرگاه دریایی، امکان ارسال روزانه دو میلیون وعده غذایی علاوه بر ارسال دارو فراهم می شود.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفت که با قبرس، بریتانیا، امارات، قطر، اتحادیه اروپا و سازمان ملل درباره گذرگاه دریایی برای ارسال کمک به غزه رایزنی کرده است.

به گزارش الجزیره، وی افزود که با احداث گذرگاه دریایی، امکان ارسال روزانه دو میلیون وعده غذایی علاوه بر ارسال دارو فراهم می شود.

بلینکن با اشاره به پیش بینی بازگشت کمک های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه های رفح و کرم ابو سالم، گفت که رژیم صهیونیستی باید بیشترین تعداد گذرگاه ها را بازگشایی کند.

وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه بارزترین چالش هم اکنون نبود امنیت در غزه است، گفت که پیشنهادی برای توقف جنگ در غزه وجود دارد اما سوال این است که آیا حماس با آن موافقت می کند.

بلینکن ضمن اشاره به اینکه حفاظت از غیرنظامیان باید اولویتی برای رژیم صهیونیستی باشد، گفت که بر اطمینان حاصل کردن از این مساله که رژیم صهیونیستی بتواند از خود دفاع کند و حملات 7 اکتبر تکرار نشود، تمرکز می کنیم.

وی اظهار داشت که نیاز داریم رژیم صهیونیستی طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان پیش از هر عملیات نظامی در رفح ارائه دهد اما تاکنون شاهد آن نبودیم.

روز گذشته، در اولین محموله کمک های بشردوستانه که از راه دریا به غزه اعزام می شود، یک کشتی از قبرس راهی نوار غزه شد.

لورا لانوزا سخنگوی سازمان امدادرسانی اسپانیایی «OPEN ARMS» گفت این کشتی حامل 200 تن کمک های بشردوستانه است و از بندر لارناکا در قبرص به نوار غزه فرستاده شد.

پیش تر، کمیسیون اروپا، امارات، امریکا و قبرص در شنبه گذشته بیانیه ای مشترکی پیرامون فعال سازی گذرگاه دریایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه منتشر کردند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا