اقتصادی

تاثیر کارزار تحریم‌ها بر فروش شرکت‌ها و شعب مک دونالد

همزمان با تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و راه‌اندازی کارزارهای تحریم محصولات این رژیم و حامیان آن، فروش شعبه‌های مک دونالد در خاورمیانه همچنان رو به کاهش است.

میدل ایست نیوز: «ایان بوردن»، مدیر مالی مک‌دونالد، اعلام کرد فروش بین‌المللی این شرکت در سه ماهه جاری به طور متوالی در نتیجه درگیری‌ها و منازعات در خاورمیانه و تقاضای ضعیف در چین کاهش یافته که همین امر منجر به کاهش دو درصدی سهام این شرکت در معاملات اولیه شده است.

به گزارش «الشرق الاوسط» بوردن در کنفرانس جهانی مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشی‌های «یو بی اس» اعلام کرد فروش سه ماهه اول در بخش بازارهای توسعه بین‌المللی دارای مجوز مک دونالد در مقایسه با دوره سه ماهه قبل بسیار کمتر بوده است.

مدیر مالی مک‌دونالد افزود: در ماه فوریه، این شرکت به طور کلی برآوردهای وال استریت برای فروش سه ماهه چهارم در این بخش را محقق نکرد و علت این امر بی شک تا حد زیادی به علت اعتراضات و راه‌اندازی کارزارهای تحریم علیه بسیاری از برندهای غربی به دلیل موضع جانبدارانه آنها از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در حمله به نوار غزه و درگیری با جنبش حماس بوده است.

بوردن گفت: ما باید به مقابله با اثرات و پیامدهای جنگ در خاورمیانه ادامه دهیم ضمن آنکه شاهد شروعی آهسته و کُند در چین در سال جاری هستیم.

گفتنی است شرکت‌های جهانی مانند مک دونالد نیز با تقاضای ضعیف در چین مواجه هستند، جایی که مشکلات اشتغال، بدتر شدن بحران املاک و مستغلات و اقبال مصرف کنندگان را کاهش داده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا