خبر اولسیاسی

موافقت نتانیاهو با طرح نظامی حمله به رفح

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، با طرحی نظامی برای حمله به رفح موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژِیم صهیونیستی، با طرحی نظامی برای حمله به رفح موافقت کرد.

به گزارش اسکای نیوز، در بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی آمده است که هیئتی از این رژیم پس از بررسی پاسخ حماس به قطر خواهد رفت.

پیش از این دفتر نتانیاهو در ماه فوریه به ارتش دستور داده بودی طرحی برای تخلیه رفح و ویران کردن 4 گردان حماس در آن وضع کند.

حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانی جامعه بین المللی را به دنبال داشته چرا که اکثر آوارگان غزه در آن ساکن هستند.

پیشنهاد حماس برای آتش بس سه مرحله‌ای در غزه

پیش از این منابعی به الجزیره گفتند که حماس پیشنهادی را برای آتش بس سه مرحله ای که هر کدام از آن 42 روز ادامه خواهد داشت، ارائه کرده است.

این منابع افزودند که حماس، خروج نیروهای اشغالگر از خیابان های الرشید و صلاح الدین در نخستین مرحله از این آتش بس برای بازگشت آوارگان و عبور و مرور کمک ها را شرط قرار داده است.

به گفته منابع مذکور، حماس پیشنهاد کرده است در مقابل آزادی هر سرباز زن اسیر به صورت زنده، 50 اسیر فلسطین از جمله 30 اسیر دارای حکم ابد آزاد شوند.

این منابع اشاره کردند که شرط حماس اعلام آتش بس دائم با آغاز مرحله دوم پیش از هرگونه تبادل اسرا است.

این منابع تصریح کردند که بنابر پیشنهاد حماس، بازسازی نوار غزه و پایان محاصره آن با آغاز سومین مرحله از آتش بس آغاز می شود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده که از آغاز جنگ تاکنون 31 هزار و 490 نفر شهید شده و 73 هزار و 439 نفر هم زخمی شدند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا