سیاسی

پیام تسلیت السودانی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه

نخست وزیر عراق سالروز فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه را به ملت عراق به ویژه اهالی کردستان تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق سی و ششمین سالروز فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه به دست رژیم معدوم صدام را به ملت عراق تسلیت گفت.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری ، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، در پیام تسلیت خود تصریح کرده است در سی و ششمین سالروز فاجعه حلبچه، از درد و رنج این جنایات و قربانیان آن یاد می کنیم در حالی که این جنایات، تاکیدی بر خوی وحشی گری رژیم معدوم و جنایات آن، علیه مردم کرد و دیگر طیف های ملت عراق است.

السودانی تاکید کرد این مصیبت و تراژدی، همیشه در وجدان ما باقی خواهد ماند و ما را به انجام اقدامات برای تقویت هرچه بیشتر نظام دموکراتیک ترغیب خواهد کرد.

در ادامه پیام السودانی آمده است، تلاش های دولت عراق به منظور ایجاد عدالت برای مردمانی که مورد ظلم قرار گرفته اند و همچنین اجرای قوانین در راستای حمایت از حقوق آنها ادامه خواهد یافت.

در همین ارتباط، مراسم بزرگداشتی نیز برای شهدای حلبچه در کاخ ریاست جمهوری عراق با حضور رئیس جمهور  و شماری از مقامات و سفرا برگزار شد.

مشاور رئیس جمهور عراق با قرائت پیام عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق به نقل از وی تاکید کرد: جنایت حلبچه یک جنایت بی سابقه بود، یک نشانه استثنایی در تاریخ استبداد و دیکتاتوری. این جنایت همچنین از نظر رفتار وحشیانه، دیکتاتورها علیه ملت خود نیز جنایتی بی سابقه در تاریخ است.

در این پیام بر اهمیت تداوم کار خالصانه به منظور استان شدن حلبچه تاکید شده است.

ساکنان حلبچه در جریان جنگ ایران و عراق، در تاریخ ۱۶ تا ۱۷ مارس ۱۹۸۸ توسط رژیم وقت عراق بمباران شیمیایی شدند و بیشتر از پنج هزار غیرنظامی و بی‌دفاع در یک نیمروز در این شهر جان باختند.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا